Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPersonliga rekord
You need to log in to create posts and topics.

Rekord tagna under 2008 som nu jagas under 2009!

10k: 37:54 (premiärmilen)
21,1k: 1:26:56 (S:t Eriksloppet)
30k: 2:21:25 (Lidingöloppet)
42,2k: 3:34 (Stockholm Marathon)

Framförallt hoppas jag på en silvertíd i nästa års Lidingölo

Om det bara blir bra löparväder på Stockholm Marathon så borde du kunna sänka den tiden med bra mycket. Det är väl den tiden som är "sämst" av dina rekord.

Det tror jag också. Med under 38 på milen har du kapacitet för en klart bättre maratid. Mitt huvudmål för säsongen är också silver på Lidingöloppet, lycka till!

Nu beror det ju också på om man är lika bra tränad för marathon som kortare sträckor. Själv är jag det inte och har aldrig varit och gjorde t.ex. maran på 3:29 samtidigt som milen på 37:52 (och var mycket nöjdare med maratiden).

Hans tider på halvmaran och Lidingöloppet indikerar att det finns potential att kapa maratiden med en hel del.

jag sprang för första gången halvmaradistansen i söndags och är jätteglad för det, tidigare var distansrekord 16,2 km så jag ökade på rejält. tiden ska vi inte prata om för sakta gick det, men jag är superglad över att ha fått distansen i kroppen inför gö

Mikael: Ok, där är vi överens. Visst finns det "potential" för Arvid att sänka maratiden mest, men det är inte samma sak som "kapacitet". Kapacitet tänker jag mig vara det man klarar det på i dagsläget. Potential var man kan uppnå med viss inriktning på t

Själv har jag sprungit 1000m på 2:33, 3000m på 8.42 och 5000m på 15.09.
Men just nu lite småskadad i kring ett hälsenefäste (tack så mycket stockholm marathon 2008... 🙁 ) så det är mest skidor som gäller nu.

Josse, du har verkligen alla förutsättningar att fixa en bra tid på Göteborgsvarvet. Jag sprang min första halvmaradistans... på Halvmaran!
Innan hade jag grundat med tre st 15 km rundor och en 18 km veckorna innan, innan dess bara mina rutinrundor runt B

Hej på er!
Bränner av mina pers också:

5km: 00.18.20
10km: 00.37.30
21.1km: 01.26.08
30km (LL): 02.16.20
42.2km: 03.27.42

Med ambition att slå samtliga utom maran nästa år. Tänkte nog skippa marathon helt och hållet tills jag blir för gammal för att spr