Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPersonliga rekord
You need to log in to create posts and topics.

Jepp, är en hel del teknik i kastgrenarna, särskilt slägga upplever jag besvärlig. Känns som det mesta av kraften går åt att svinga själva släggan och samtidigt hålla balansen. En ganska liten andel av kraften följer sen med själva släggan... Är ganska öv

Nu har jag aldrig provat slägga men det känns som om 13,8 är väldigt kort - kan det verkligen vara så svårt???

Nejdå, det är säkert bara jag som är kass! 🙂 Pröva vetja... (t+)

Tror dock de flesta normalstarka män får iväg släggan 5-20m som helt nybörjare, dvs mina 13.80 är nog inte såå ovanligt, men fortfarande ganska halvkasst för att vara en vältränad 23åring

Närå, jag säger inte att du är kass - jag tycker bara att det låter så lite - skulle säkert tycka annorlunda ifall jag provat själv!

Äsch, det är väl ett faktum att 13.80 i slägga inte är specielt lysande, så jag ser ingen anledning att ta illa upp för att någon antyder något sådant. Och då jag inte har några ambitioner eller försöker vara bra i grenen är det också ok om det skulle var

Jag tror stenhårt på att det är som Markus säger att om man väl tar i så mycket som krävs för att få iväg släggf*n maximalt så tar rotationen över en, lite á la Exorcisten och så fladdrar man in i buren (i bästa fall), eller ut över den där snubbelkanten

Nu blir jag väldigt sugen på att pröva - men det är nog inte så lätt att hitta ett tillfälle!

Näe, det kan nog vara lite klurigt... Någon friidrottsklubb i din närhet som kör någon klubbtävling lite mer på skoj? Det kan ju vara lite pinsamt att ställa upp i en riktig tävling som nybörjare...

Jaha då har man nu både Markus å Christer att tampas med...å jag ger mig faan på att Starladyn svingar iväg kulan tup 13.81....hur mycket väger en dam-slägga förresten????...Kanske ska man börja med den för att få till timtingen å tekniken...ja det där sk

Näerå Kjell. Här svingas ingen slägga särskilt långt. Ska jag vinna nåt i friidrott måste man bygga om det till: "hoppa kortast", "springa saktast", "hoppa lägst" "kasta kort", "löpning UNDER häckar" (fast det kanske ÄR svårare iofs?) etc etc.

Är nämlige