Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPersonliga rekord
You need to log in to create posts and topics.

här kommer ett träningspers 14,2km på 1,09,02 (sprang själv skogsväg +lite asfalt

och än sålänge enda tävlingen 8km på 34,04 mora långa ! (teränglopp)

Haha..... Markus. Alla dina sk teknikgrenar verkar skitintressanta. Måste naturligtvis ta mig till en idrottsanläggning för att testa. En av mina söner och jag sprang en runda på Gunder Hägg Stadion för nån månad sedan å då skulle dom börja träna slägga..

2 km: c:a 8:30
5 km: c:a 24:30

Båda >10 år gamla...

Första perset 2010 noterades igår - 9:29.81 på 3000m, vilket är 5s bättre än tidigare perset från 2008 och ger ett snitt på 3:10/km. Det är roligt att sätta personbästa, så nu längtar jag efter nästa PB 2010... 🙂

5 km 26 min 17 sek 🙂

Klart det kan! Sa han som är nybörjare. (H)

Tråden handlar ju om PERSONLIGA rekord, så då är det ett rekord.

I min förra idrottskarriär sprang jag milen på 35:40, kommer inte ihåg halvmilen men det var väl den distansen jag var bäst på.

Nu, efter ett långt uppehåll, ett antal år äldre och som nybliven triatlet så känns det svårt att jaga ikapp dessa rekord samt

Nu på helgen Aspen Haparanda 400m. med tiden 59,35 s. 🙂

Tjaha.
Några pers i min senare karriär i 40-års åldern.

Lidingöloppet 2.05
Höga kusten marathon 2.59
10000 m 34 min.

Mitt mål när jag gick med här på Funbeat för ca 1,5 månad sedan var att klara 5 km i konstant hastighet på 25 min, igen.. Det gjorde jag för ett år sedan inför Vårruset (mitt första lopp nånsin) Vilket jag kom upp i efter några veckor.

Och så Tjejmilen!