Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPersonliga rekord
You need to log in to create posts and topics.

Åren går ju och man blir ju inte direkt yngre vad jag har sett i spegelbilden eller på armbandsurets lilla digitala tavla. Men sen så har vi ju det hära med tävlingsklassernas indelningar i fem-års intervaller. Kan inte det vara en morot eller så att förs

2009 var uselt löpår med skador och elände men 2010 bjöd på pers i samtliga starter (vilka tyvärr dock blev färre än planerat– dns på Midnattsloppet och StEL).

Årets persskörd alltså (tidigare pers inom parentes):

marathon (Stockholm) 2:57.44 (3:01.39)

Efter ett par månaders löpträning..
10km – 38:20 (Aug 2010)
20km – 1:28:08 (Aug 2010)
30km – 2:14:46 (Aug 2010)

Var ute på en underbar morgontur i skogen. Marken täckt av gulröda höstlöv, ett frosttäcke över marken runtom och morgonsolen strålade in mellan träden. Så blev det ett pers på 21km. Har iofs precis börjat springa distansen och var ute för ett lugnt dista

"Vi sprungo i en lindalle på gula våta blad,
och hösten sköljde på min kind
och jag var ändå glad."

Har inte sprungit så mycket och klockat mina tider eftersom jag är orienterare i grunden men några tider som jag ändå har lyckats få till och som jag är ganska nöjd med är :
5km: 17.30 min Skoljoggen 2007
10km: 37:30 min Första 10 på Oslo halvmatathon i å

Spöade igår äntligen mitt halvmara-pers från 2008 🙂
1:17:38 --> 1:17:03 (3:39/km)

Det är en bra tid marcus...jag brukar köra 4x4min i typ 3:36min/km i snitt

Lyckade besegra någon form av drömgräns idag under 4 minuterstempo på halvmarathon i Bromölla.
1:23:54.
Hade lovat frugan att ta det lite lungnare med träningarna en tid fram över men så bli nu inte fallet HÄR SKALL TRÄNAS.....

@Thorbjörn
Haha! Det är helrätt att träna på. Det är nu du lägger grunden inför nästa säsong, berätta det för frugan.

Grattis!