Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPolisens fystester
You need to log in to create posts and topics.

Då har jag varit ute och sprungit 2 kilometer!
Slutade på 10,17 viket blev en kilometertid på 5,08 min/km.

Blev tvungen att gå två gånger under loppet för att hämta andan. Gången varade runt 15 sekunder per gång.

Hur ska jag lägga upp träningen framöver

..polisens frestelser blev det för mig..

Inga problem Nils.
Spring dina 2km tre ggr i veckan. Vila en dag emellan och se till att stretcha efter passen. Gör detta under 2 v.
Öka sedan på till 3km under en vecka. Återgå nästkommande v till 2km. Kolla din tid. Jag tror att du gör dina 2km lättare

Dubbel!!!!

Att du gick två gånger på 2 km tyder på att du gick ut för hårt och ändå klarade du 5:08 i snitt. Öppna något långsammare än vad du tror är din maximala fart och efter 1 km så gå upp på det maximala. När du kört några gånger kommer du att lära dig dispone

Hej Nils, du går två gånger och är 40 sekunder från tiden, borde med LITE träning vara inom räckhåll. Jag tycker även du kan köra lite intervaller, förslagsvis 400 och 800 m, sätt ribban mot 3,30 på 800 och varför inte 1,40 på 400. Kanske 2 gånger vardera

Ja, det är ett bevis på om inte bra så åtminstone godkänd kondition. Det kallas Coopers test och har dokumenterat hög korrelation med maximal syreupptagningsförmåga.

..Kapar vidare:-)

(Anna Johansson)/Ni med koll..
..vad är:
ATA
Harres test?

Är Harres hinder i en fyrkant och man ska springa som utifrån ett stort plustecken, järnet in och hoppa över stången, krypa under och springa ut åt andra benet i plustecknet? Ty

Med risk från att komma ifrån grundfrågan men ändå försöka ge lite svar...

Harres test är precis det som beskrivs, Börjar med en kullerbytta, in i mitten och därefter 90 grader vänster, hoppa över ett hinder och sedan krypa under och in till mitten, däre

Hittade en bra länk
http://www.polisen.se/static/VillDuBliPolis/
Gå på Krav och urval/Fystester