Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 21:19Man märker att det är många som springer med pulslarm. Ibland låter loppen som en ambulerande Garmin-orkester.
Jag hade aldrig kunnat lägga upp loppen efter puls eftersom jag alltid får mycket högre puls på lopp än på träning.
Man märker att det är många som springer med pulslarm. Ibland låter loppen som en ambulerande Garmin-orkester.
Jag hade aldrig kunnat lägga upp loppen efter puls eftersom jag alltid får mycket högre puls på lopp än på träning.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 22:47Tack för ditt klarläggande Magnus.
Jag vågar påstå att jag inte är normal när det gäller intensitetsnivån på min träning.Det betyder också att jag åtminstone kommer ha min träningsfart som VDOT om den skulle vara högre än mitt senaste lopp.
Finemang.
Tack för ditt klarläggande Magnus.
Jag vågar påstå att jag inte är normal när det gäller intensitetsnivån på min träning.
Det betyder också att jag åtminstone kommer ha min träningsfart som VDOT om den skulle vara högre än mitt senaste lopp.
Finemang.
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 22:51Ja, springer du långsammare på tävling än ditt snabbaste testlopp, då har det gått lite galet. 😉
Ja, springer du långsammare på tävling än ditt snabbaste testlopp, då har det gått lite galet. 😉
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 15:29"Gå ut hårt och öka"
"Gå ut hårt och öka"
Quote from Elias Engqvist on 7 February 2011, 16:34"Gå ut max och sen öka" ska det vara!
"Gå ut max och sen öka" ska det vara!
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 16:39Läste så sent som igår förslaget "Start out slow and then taper off" (ung.)
Läste så sent som igår förslaget "Start out slow and then taper off" (ung.)
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 16:47Satan... så går det när man försöker citera saker man är för ung för att själv minnas.
Men, jag menar det ganska seriöst - ett halvmarathon för en duktig löpare är stenhårt. Det är en balansakt med mer smärta och mjölksyra än man vill föreställa sig.
Satan... så går det när man försöker citera saker man är för ung för att själv minnas.
Men, jag menar det ganska seriöst - ett halvmarathon för en duktig löpare är stenhårt. Det är en balansakt med mer smärta och mjölksyra än man vill föreställa sig.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 17:12Hej Tomas!
Jag är helt såld på Jack Daniels Vdot och jag kan starkt rekomendera Running Formulas (bok) där får du fram ditt aktuella Vdot (samt hur du kan öka den/testa den).
Jag brukar att köra ett testlopp ca 1ggr per månad för att testa min kapacite
Hej Tomas!
Jag är helt såld på Jack Daniels Vdot och jag kan starkt rekomendera Running Formulas (bok) där får du fram ditt aktuella Vdot (samt hur du kan öka den/testa den).
Jag brukar att köra ett testlopp ca 1ggr per månad för att testa min kapacite
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 19:17@Magnus.
Tror inte det är så konstigt om jag är långsammare i ett lopp än när jag tränar.Min bana är platt medan de lopp jag sprungit har varit backiga som tusan.Kan kanske delvis förklaas med min än så länge kassa uthållighet,vilket betydet att minsta ku
@Magnus.
Tror inte det är så konstigt om jag är långsammare i ett lopp än när jag tränar.Min bana är platt medan de lopp jag sprungit har varit backiga som tusan.Kan kanske delvis förklaas med min än så länge kassa uthållighet,vilket betydet att minsta ku
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 19:22Tröskelpuls.
Jag säger bara,låt mig små le.
😉Många definitioner har jag hunnit läsa under min korta FB tid.
Jag är ett levande bevis på att formler där man försöker tussa ihop alla levende individer i en hög fungerar lite sådär bra.Menar du den snit
Tröskelpuls.
Jag säger bara,låt mig små le.
😉
Många definitioner har jag hunnit läsa under min korta FB tid.
Jag är ett levande bevis på att formler där man försöker tussa ihop alla levende individer i en hög fungerar lite sådär bra.
Menar du den snit