Quote from Ingemar Lindgren on 17 January 2008, 11:29Nyoppning av ursprungsfragan - erfarenheter eller kommentarer kring dessa CX-dack:
- Conti Twister Pro,
- Vittoria Cross XN Pro,
- Vittoria Cross XG Pro,
- Panaracer Crossblaster,
- Michelin cyclo cross sprint?Och en foljdfraga av tryckdiskussionen
Nyoppning av ursprungsfragan - erfarenheter eller kommentarer kring dessa CX-dack:
- Conti Twister Pro,
- Vittoria Cross XN Pro,
- Vittoria Cross XG Pro,
- Panaracer Crossblaster,
- Michelin cyclo cross sprint?
Och en foljdfraga av tryckdiskussionen
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 11:42Japp, men det förutsätter att de är identiska i konstruktionen i övrigt.
Du kan ju annars ha ett bra, smalt däck och ett dåligt, brett däck. Då gäller inte den regeln längre.
Å andra sidan kan du ju också råka hitta ett bredare däck som är bättre än det
Japp, men det förutsätter att de är identiska i konstruktionen i övrigt.
Du kan ju annars ha ett bra, smalt däck och ett dåligt, brett däck. Då gäller inte den regeln längre.
Å andra sidan kan du ju också råka hitta ett bredare däck som är bättre än det
Quote from Ingemar Lindgren on 17 January 2008, 12:01Fler a de dack jag namngett ovan finns i olika dimensioner, tex fran 32 till 36 eller annu storre spannvidder. Da kan man nog anta att de ar uppbyggda pa samma satt...
Fler a de dack jag namngett ovan finns i olika dimensioner, tex fran 32 till 36 eller annu storre spannvidder. Da kan man nog anta att de ar uppbyggda pa samma satt...
Quote from Johan Lindhoff on 17 January 2008, 13:02Har ingen erfarenhet av däcken i listan men tycker att de har alldeles för mycket mönster/dobbar för pendling. Jag skulle satsa på schwallbe marathon, conti contact eller linkande. CX-däck är gjorda för att greppa i lervälling lös sand mm och jag tror int
Har ingen erfarenhet av däcken i listan men tycker att de har alldeles för mycket mönster/dobbar för pendling. Jag skulle satsa på schwallbe marathon, conti contact eller linkande. CX-däck är gjorda för att greppa i lervälling lös sand mm och jag tror int
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 13:33Jag hade Continental Twister Pro på min CX-pendlarhoj i början men tyckte att de slets väl fort. Man behöver inte så grovt mönster och mellan dobbarna är däcket rätt tunt.
Det finns däck med inverterat mönster, dvs urgröpningar i ett slätt däck, blir ka
Jag hade Continental Twister Pro på min CX-pendlarhoj i början men tyckte att de slets väl fort. Man behöver inte så grovt mönster och mellan dobbarna är däcket rätt tunt.
Det finns däck med inverterat mönster, dvs urgröpningar i ett slätt däck, blir ka
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 13:54Än en gång - cyklar du bara på asfalt och hårda grusvägar, och bara nån enstaka gång på löst grus eller lerig väg, så är det slicks du ska ha. Mönster ger inga fördelar och många nackdelar.
Än en gång - cyklar du bara på asfalt och hårda grusvägar, och bara nån enstaka gång på löst grus eller lerig väg, så är det slicks du ska ha. Mönster ger inga fördelar och många nackdelar.
Quote from Mattias Johansson on 17 January 2008, 14:32Regn och brunnslock?
Regn och brunnslock?
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 14:49Regn + brunnslock + slicks = vurpa!
Tävlar du inte utan försöker ta dig ToR jobb så är det läge att köra med lite mönster.
Regn + brunnslock + slicks = vurpa!
Tävlar du inte utan försöker ta dig ToR jobb så är det läge att köra med lite mönster.
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 15:19Då försöker jag med medelvägen. Det finns ju däck som är som slicks fast med dobbar på sidorna så att man får grepp i svängar. Jag hade såna på en cykel och det vart en himla skillnad mot bara slicks som jag vurpade med så fort jag såg ett brunnslock elle
Då försöker jag med medelvägen. Det finns ju däck som är som slicks fast med dobbar på sidorna så att man får grepp i svängar. Jag hade såna på en cykel och det vart en himla skillnad mot bara slicks som jag vurpade med så fort jag såg ett brunnslock elle
Quote from Ingemar Lindgren on 17 January 2008, 15:24Jag ar inne pa Anne maries linje. Pendelvagen ar mestadels pa dalig asfalt och betong med mycket kanter, glassplitter, mm, och ett par kilometer gar pa grusvag med gyttjeinslag (om jag inte valjer skogsvagen, da ar det dryga milen pa grus och gyttja). Reg
Jag ar inne pa Anne maries linje. Pendelvagen ar mestadels pa dalig asfalt och betong med mycket kanter, glassplitter, mm, och ett par kilometer gar pa grusvag med gyttjeinslag (om jag inte valjer skogsvagen, da ar det dryga milen pa grus och gyttja). Reg