Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 16:55Sedan 1982 har jag lufsat mig frisk.
Har jag sprungit = fort för mig har det gått snett.Vet ej om jag ens lufsar idag, men jag deltager.
71 år är jag så jag bör ju lugna ner mig.Så därför har jag i år på 17 tävlingar deltagit i lite längre lopp.
Korta
Sedan 1982 har jag lufsat mig frisk.
Har jag sprungit = fort för mig har det gått snett.
Vet ej om jag ens lufsar idag, men jag deltager.
71 år är jag så jag bör ju lugna ner mig.
Så därför har jag i år på 17 tävlingar deltagit i lite längre lopp.
Korta
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 06:49"6-timmars och årets sista är ju däremot mer att betrakta som "prova-på"-distanser i ultrasammanhang. Med förståndig löpning så ska de inte vara värre att genomföra än en mara. "
Jag tror att det är större skaderisk att springa en mara än ett 6-timmars.
"6-timmars och årets sista är ju däremot mer att betrakta som "prova-på"-distanser i ultrasammanhang. Med förståndig löpning så ska de inte vara värre att genomföra än en mara. "
Jag tror att det är större skaderisk att springa en mara än ett 6-timmars.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 09:24Vänta in tiden har jag aldrig sett nån göra i ett tidslopp, men jag håller med Kristina om att sextimmars ändå är skonsammare än en mara. Av det skälet att på en mara, en given distans, försöker man avverka den så fort som möjligt. Vet man att man ska hål
Vänta in tiden har jag aldrig sett nån göra i ett tidslopp, men jag håller med Kristina om att sextimmars ändå är skonsammare än en mara. Av det skälet att på en mara, en given distans, försöker man avverka den så fort som möjligt. Vet man att man ska hål
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 10:21Jag är övertygad om att fart sliter mer än distans. Sprinterlöpare är oftare skadade än långdistanslöpare. Min enda allvarliga skada under de senaste fem säsongerna uppstod under ett snabbpass på löpband.
Årets sista långpass i Stockholm den 27 december
Jag är övertygad om att fart sliter mer än distans. Sprinterlöpare är oftare skadade än långdistanslöpare. Min enda allvarliga skada under de senaste fem säsongerna uppstod under ett snabbpass på löpband.
Årets sista långpass i Stockholm den 27 december
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 11:26Skador från löpning är i regel ganska odramatiska. De uppkommer ofta efter tids överansträngning och det brukar gå bra att räkna ut vad de beror på.
Vill man se det lite mer positivt och konstruktivt, kan man försöka tänka att de krämpor man känner av bar
Skador från löpning är i regel ganska odramatiska. De uppkommer ofta efter tids överansträngning och det brukar gå bra att räkna ut vad de beror på.
Vill man se det lite mer positivt och konstruktivt, kan man försöka tänka att de krämpor man känner av bar
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 19:49Risk för skador vid ultralöpning??????
Det tror jag verklingen inte på....tror att det är som i bilsporten.."Farten dödar"....!?
Men visst måste man veta vad man ger sig in i på å vara tränad för det å hitan å ditan...å så var det sagt....Men ett vanligt
Risk för skador vid ultralöpning??????
Det tror jag verklingen inte på....tror att det är som i bilsporten.."Farten dödar"....!?
Men visst måste man veta vad man ger sig in i på å vara tränad för det å hitan å ditan...å så var det sagt....Men ett vanligt
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 20:27Tack Albert.
Inte konstigt att han är en av mina idoler.
Av många orsaker.
Tack Albert.
Inte konstigt att han är en av mina idoler.
Av många orsaker.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 20:45Albert eller Kjell? 😉
Albert eller Kjell? 😉
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 20:55Har man tränat som man ska så ska man inte få några skador oftast när man får nån skada så har man tränat för dåligt för det loppet eller blivit för trött så att man trampar fel så att det sliter mer på knän, vader, fötter, eller benhinnan osv.
Har man tränat som man ska så ska man inte få några skador oftast när man får nån skada så har man tränat för dåligt för det loppet eller blivit för trött så att man trampar fel så att det sliter mer på knän, vader, fötter, eller benhinnan osv.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 21:10Albert så klart.
Han var allt.(t+)
Man brukar säga att är inte kroppen i form så är ej heller knoppen.
Alberts hjärna var det garanterat inget fel på.(t+)
Han kom på ( eller lyssnade på annan vis person ) att vila hjärnan då och då.
Även under skoltiden.
Albert så klart.
Han var allt.(t+)
Man brukar säga att är inte kroppen i form så är ej heller knoppen.
Alberts hjärna var det garanterat inget fel på.(t+)
Han kom på ( eller lyssnade på annan vis person ) att vila hjärnan då och då.
Även under skoltiden.