Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 21:29Hmmm, denne Albert. Han verkar få stå till svars för mycket mer än vad han sagt? Men han kanske besökte Uppsala univeristet 1937 och lät sig inspireras av skriften över ingången till dess aula?
Däremot är det mera säkert att Albert sa ungefär så här vid
Hmmm, denne Albert. Han verkar få stå till svars för mycket mer än vad han sagt? Men han kanske besökte Uppsala univeristet 1937 och lät sig inspireras av skriften över ingången till dess aula?
Däremot är det mera säkert att Albert sa ungefär så här vid
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 22:24Absolut bästa ultrat som nybörjare är Råsta Runt 5H där du redan efter ett varv på dryga 2 km har en tid och distans fixad och klar.....stannar du senare eller hoppar av eller vad du nu vill kalla det så har du likt förbannat gjort ett ultra...med distans
Absolut bästa ultrat som nybörjare är Råsta Runt 5H där du redan efter ett varv på dryga 2 km har en tid och distans fixad och klar.....stannar du senare eller hoppar av eller vad du nu vill kalla det så har du likt förbannat gjort ett ultra...med distans
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 23:26Råsta runt är å andra sidan inget ultralopp. Det är ett träningspass på fem timmar på en kontrollmätt bana och med funktionärer som hjälper till att räkna varv. För de noll kronorna får man låna en nummerlapp, det är allt.
Syftet med loppet och tidpunkt
Råsta runt är å andra sidan inget ultralopp. Det är ett träningspass på fem timmar på en kontrollmätt bana och med funktionärer som hjälper till att räkna varv. För de noll kronorna får man låna en nummerlapp, det är allt.
Syftet med loppet och tidpunkt
Quote from Jonny Persson on 26 November 2009, 07:57Kjell: Så det räcker med 2 km för att ha gjort ett ultra alltså?
Kjell: Så det räcker med 2 km för att ha gjort ett ultra alltså?
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 08:08Tack så mycket för alla engagerade svar! Jag kommer definitivt hänga på Årets sista långpass och se hur det känns.
Tack så mycket för alla engagerade svar! Jag kommer definitivt hänga på Årets sista långpass och se hur det känns.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 08:15"Absolut bästa ultrat som nybörjare är Råsta Runt 5H där du redan efter ett varv på dryga 2 km har en tid och distans fixad och klar.....stannar du senare eller hoppar av eller vad du nu vill kalla det så har du likt förbannat gjort ett ultra"
Usch vilke
"Absolut bästa ultrat som nybörjare är Råsta Runt 5H där du redan efter ett varv på dryga 2 km har en tid och distans fixad och klar.....stannar du senare eller hoppar av eller vad du nu vill kalla det så har du likt förbannat gjort ett ultra"
Usch vilke
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 08:18Det är inget unikt för ultra, att om man tränat som man ska är skaderisken mindre. Gäller även snabba lopp och dom flesta andra sporter..
Det är inget unikt för ultra, att om man tränat som man ska är skaderisken mindre. Gäller även snabba lopp och dom flesta andra sporter..
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:16Och jag förstår inte varför man ska komma och ta upp en plats i just Råsta runt med inställningen att bryta efter ett varv?! Varför är det bättre att bryta där än i nåt annat ultralopp?
Har man inte psyke att fullfölja ett tids- eller flervarvslopp för a
Och jag förstår inte varför man ska komma och ta upp en plats i just Råsta runt med inställningen att bryta efter ett varv?! Varför är det bättre att bryta där än i nåt annat ultralopp?
Har man inte psyke att fullfölja ett tids- eller flervarvslopp för a
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 09:20Jag håller med Lena.
Jag håller med Lena.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 12:48Jag tror underförstått att det inte var tanken att man skulle göra det, enbart att möjligheten fanns.
Jag tror underförstått att det inte var tanken att man skulle göra det, enbart att möjligheten fanns.