Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

Såg eran diskussion och ville haka på. Har blivit lite frälst på C2:an och roddträning som löpningskomplement.

Såg att många testar maxa på 2km och har fått till fina tider. Testade själv att köra lite hårdare första två och det gick på 07:25. Är dock li

Henrik:

30 min: 7 640 m
5 000 m: 18:43
10 000 38:30

Femtysingen var riktigt jobbig och jag kommer att ha ångest för att försöka slå det, men dom andra kan jag nog slå. Att se hur långt jag kommer på 30 minuter har jag bara testat en gång men det är en

Marcus:

18:43 låter klart tufft, bra jobbat.

Milen får man ju ta och testa. Kan ju iallafall försöka piska sin löpartid på den..

Milen skulle nog inte vara nåt problem att piska löptiden på för mig. Jag har bara sprungit 1 mil en enda gång och det tog 65 min för mig. Tror jag kommer ro betydligt snabbare än så.

Ett liltet tips. Det som verkligen bygger kondition är inte 2- 5- eller 10-tusenmeterspass. Intervallpassen ger mycket mer. Testa "norska metoden", vilket är 4 minuter max, tre minuter aktiv vila och repetera 4 gånger. Värm dock upp ordentligt först (ca 1

Lite roliga citat av en kille som satsar på DM i rodd:

"Klientelet är ett kapitel för sig inne på Fläskis. Dagens stora störningsmoment var att allt jäkla folk som nyttjade roddmaskinerna hade motståndet på 10. Varför? De tror att det är någon sorts pres

Bra tips, ska sänka nästa gång. (Kommer ihåg att jag fick ont i biceps nedre fäste när jag för några år sedant "alltid" körde rodd som uppvärmning... alltid på 10:an... aldrig uppvärmd.)

Magnus: Tack för tipset. Intervaller tog fint.

Märker dock att det är svårare än man tror att öka intensiteten. Man kan hålla ett rätt vettigt tempo 30 minuter, men det går inte så fantastiskt mycket fortare när man kör intervaller. Tycker skillnaden i i

Ha ha, verkar ha varit tankeöverföring, läste inlägget om intervallpass nu. Kom hem för en liten stund sedan från ett 4*1000 m intervallpass på roddmaskin. Lika jobbigt som vanligt, blir lätt att man tar ut sig för mycket på någon intervall så att nästa g

Hej, kul att det finns en roddtråd!
Angående 2000m så har jag för mig att Rob Wadell som har världsrekord på 5.36 ligger på motstånd 5 och en kadens (spm) på 28-30 nånstans. Låt det vara osagt eftersom det är ett vagt minne. 😉
Postar mina funbeat tider: