Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

Jag behöver göra en maxning på 1000 meter imorgon men jag har fruktansvärt svårt att få upp farten om jag kör på lågt motstånd, jag brukar behöva köra på tian och hoppas att jag blir klar tillräckligt fort innan mjölksyran börjar spruta ur öronen. Jag har

Schabbaaaa!

Idag har jag gjort konditionstestet igen som finns på mitt gym vid roddmaskinerna. Det går ut på att man skall ro så långt man bara orkar på 10 minuter.
Motståndet skall vara inställt på 10. (Varför vet jag inte, men jag lyder).

Förra gånge

Heja Malin (t+)

Finns det något smidigt sätt att använda dessa maskinerna för intervallträning? Den jag provade hade en "Rest"-knapp, men det var inte uppenbart vad den hade för funktion.

Körde 3 x 1000 m i lördags bara för att "testa" lite. Började med "motstånd" 6 och ökade sedan till 8 respektive 10.
3:40, 3:48 och 3:47 blev mina kilometertider. Bra fart på (L). Helt klart. 🙂

Jag har inte läst igenom tråden, men i alla fall: Roddmaskin är *konditionsträning*. Det är inte nåt att diskutera. 😉 Om man önskar en riktig utmaning för flåset, men inte upplever att man får det, måste man få nån att kolla tekniken. Ur erfarenhet: Jag

Lars: Roddmaskiner är super till intervallträning. Vad gäller vila, så gör jag det enklast möjliga: När man slutar dra i handtaget, stannar klockan/distansen och sen är det bara att börja dra igen när man vilat färdigt. Iaf om det är en Concept2. Är det n

Ja, maskinerna på mitt gym är Concept2, och nu har jag kollat upp att displayen heter PM2. Här hittade jag instruktioner för intervallträning:
http://www.concept2.com/us/service/monitors/pm2/level2.asp

Nästa pass ska jag ha högre motstånd så jag inte be

"Nästa pass ska jag ha högre motstånd så jag inte behöver ligga på 40-45 spm."

BILD:www.mysmiley.net/imgs/smile/confused/confused0054.gif

Jag fattar inte hur jag ska klara av att INTE ha 10 som motstånd. Försöker ha lägre men blir svintrött av att flänga fram och tillbaka. Kanske långa ska ha högre motstånd? Jag är 193.