Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att det är en teknikfråga. Jag är förvisso kortare (181) men det borde rimligen innebära att jag inte kan ta lika långa tag, vilket borde ge en högre frekvens och inte lägre. Jag oftast på motstånd runt sex. Så gott som aldrig upp på tio. Dessuto

Nej, 45 spm var verkligen inte bra. Jag försökte spurta genom att höja frekvensen, men det gick inte fortare för det. Det var bara tekniken som blev lidande. Men jag har inte tränat rodd förut, så jag förväntade mig inte att det skulle gå perfekt.

Igen, träna teknik. Damperen på 10 är ok i vissa fall, men det behövs inte med rätt teknik. Med en hyfsad teknik kan man ro med takt 22 med damperen på t.ex. 4-6 og utveckla massor av kraft og få ett bra konditionspass.

Vad ligger folk på för watt då? Motstånd/rpm verkar inte säga så mycket då folk har så olika teknik. Watten borde mer säga det.

Har precis kört mitt standardintervallpass (4min nära max plus 3 min aktiv vila i fyra repetitioner). Kom upp i 275 watt, samtidigt som snittiden var 1:48:3/500m och frekvensen 27 rpm. Motstånd sex.

Jag brukar köra på 8, men ska testa att köra med kortare åror.

Säsongsbästa:
30 min: 7805 m
2000m: 7.15

Snart ska jag vara uppe i 8000 och under 7.

Kastar mig in här som nyfrälst C2-fan, har följt tråden utan att skriva något hittills men idag rodde jag 2000 m för första gången! Har ungefär en månads erfarenhet av rodd så ser fram emot att slå den här tiden om inte alltför länge 🙂

Jag: 174cm/66 kg

Härligt Maria!

Glöm inte att vikt har stor betydelse för kapaciteten. Ju mindre man väger, ju tyngre är det. Så eftersom du inte är ganska lätt så har du all anledning att vara nöjd med ditt resultat. Kör hårt!

Först vill jag bara säga: wow! Vilka djäkla tidern ni har fått till! Grym pepp till er alla (V)
Men tråden började som - roddmaskin komplement till löpning - om jag inte minns fel. Där tar jag vid. Ska försöka få till marathonform på 97 dagar o är inte al

Pake. Som jag beskrivit i en annan tråd (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=684972) så lyckades jag med hjälp av roddmaskin få upp formen så pass att jag fixade Lidingöloppet med bara fyra träningspass löpning (total löptid 3 timmar och 3