Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 22:49Tack för alla tips!
Ska satsa på teknik, tålamod och bita ihop så ska det nog lösa sig...
Ben->Rygg->Armar i följd kanske man slarvar lite med trots allt, det känns som att det skulle kunna vara en del av förklaringen.
Tack för alla tips!
Ska satsa på teknik, tålamod och bita ihop så ska det nog lösa sig...
Ben->Rygg->Armar i följd kanske man slarvar lite med trots allt, det känns som att det skulle kunna vara en del av förklaringen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 14:21Jag tipsade tidigare i denna tråd om Gel seat pad. Den används av många roddare idag. Finns att köpa på nätet på JL rowing.
Annars går det bra att använda tillklippta sittunderlag som någon tipsade om här. Absolut inget att skämmas för, tvärtom, proffsen
Jag tipsade tidigare i denna tråd om Gel seat pad. Den används av många roddare idag. Finns att köpa på nätet på JL rowing.
Annars går det bra att använda tillklippta sittunderlag som någon tipsade om här. Absolut inget att skämmas för, tvärtom, proffsen
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 23:47Upptäckte att vi glömde att gratulera Anna E till hennes nya PB.
Stort grattis, mycket bra jobbat! (t+)
Börjar kännas som att jag snart inte kommer undan ett 2000 m test 🙁 , får se när jag får ordning på andningen.
Upptäckte att vi glömde att gratulera Anna E till hennes nya PB.
Stort grattis, mycket bra jobbat! (t+)
Börjar kännas som att jag snart inte kommer undan ett 2000 m test 🙁 , får se när jag får ordning på andningen.
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 04:18Ja, stort grattis Anna E! (t+)
Annelie, det är roligt! Tänk att du ska göra det på 90% så undviker du den värsta kräkångesten ;). Eller så brukar jag tänka när jag avhåller mig för nåt test. Sen brukar det bli 100% ändå, men det blir lättare att motivera
Ja, stort grattis Anna E! (t+)
Annelie, det är roligt! Tänk att du ska göra det på 90% så undviker du den värsta kräkångesten ;). Eller så brukar jag tänka när jag avhåller mig för nåt test. Sen brukar det bli 100% ändå, men det blir lättare att motivera
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 16:19Magnus: Tack för tipset! Jag har nu prövat ett par gånger med att tänka extra på att inte luta bak ryggen för tidigt och fick inte alls ont i rumpan dessa gånger 🙂
Magnus: Tack för tipset! Jag har nu prövat ett par gånger med att tänka extra på att inte luta bak ryggen för tidigt och fick inte alls ont i rumpan dessa gånger 🙂
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 20:55För övrigt grymma stats på dig Stefan L!
För övrigt grymma stats på dig Stefan L!
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 21:10Yvonne. Kul att tipset verkar hjälpa, trots att det var en liten chansning. Teorin har dock stärkts eftersom jag nu vid några gånger efter det att "rumpdiskussionen" kommit upp lagt märke till följande:
När jag är färdig med mina pass varvar jag ner med
Yvonne. Kul att tipset verkar hjälpa, trots att det var en liten chansning. Teorin har dock stärkts eftersom jag nu vid några gånger efter det att "rumpdiskussionen" kommit upp lagt märke till följande:
När jag är färdig med mina pass varvar jag ner med
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 22:56Nej, jag tar tillbaka det med att jag inte får ont i rumpan längre. Jag får jätteont i rumpan. Förvisso har jag inte rott särskilt mycket på det senaste, men ändå!! Jag har gjort massa knäböj och utfall och löpning. Varför sviker röven mig? Skulle ro 1 mi
Nej, jag tar tillbaka det med att jag inte får ont i rumpan längre. Jag får jätteont i rumpan. Förvisso har jag inte rott särskilt mycket på det senaste, men ändå!! Jag har gjort massa knäböj och utfall och löpning. Varför sviker röven mig? Skulle ro 1 mi
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 07:59Farten Edward.
Du är för duktig.Vänj röven.
Kör t.ex. timslånga pass i 5-tempo så tränar du upp din personliga sittdyna.Som väl var hade jag ett nytt titanknä, så jag höll mig lugn.
Jag började i 7-tempo.
Efter 3 månader kunde jag
ro ett marathonlopp
Farten Edward.
Du är för duktig.
Vänj röven.
Kör t.ex. timslånga pass i 5-tempo så tränar du upp din personliga sittdyna.
Som väl var hade jag ett nytt titanknä, så jag höll mig lugn.
Jag började i 7-tempo.
Efter 3 månader kunde jag
ro ett marathonlopp
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 22:22K-G, tack för tips! Jag har svårt att ro långsamt, 2:00-takten känns väldigt lätt i hela kroppen förutom ändalykten som totaldör. Ska försöka ro långt och långsamt. Kanske är jag för stel i baksidan av låren eller nåt.
Jag har ingen elitträning i kroppe
K-G, tack för tips! Jag har svårt att ro långsamt, 2:00-takten känns väldigt lätt i hela kroppen förutom ändalykten som totaldör. Ska försöka ro långt och långsamt. Kanske är jag för stel i baksidan av låren eller nåt.
Jag har ingen elitträning i kroppe