Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRunners World, continued...
You need to log in to create posts and topics.

Hahaha, Anders kommentar tog mig genast tillbaka till min barndoms frisörsalonger. Se hur det gick för "SE", bildreportagetidningen från sextiotalet som alla stora fotografer slogs om för att få vara med i. Det började med att en bröstvårta tittade fram o

Nog för att jag är gammal och senil eller heter det viril.
Skulle "Se" vara en porrtidning?

Är det "Folket i Bild" som Ove syftar på?

Jag minns kanske fel på ursprunget, men Se var en sk. herrtidning på sjuttiotalet, och den sprang ur en bildreportagetidning från sextiotalet. Om den hette Folket i bild, det minns jag faktiskt inte... Då var jag knappt född! På sjuttiotalet var jag därem

"Folket i Bild" blev Fib Aktuellt

"Se" , också en bildreportagetidning som tydligen lades ner 1981
(http://sv.wikipedia.org/wiki/Se_%28tidning%29)

Det var ju också ett sidospår det här, men det är ju utmärkta exempel på när marknadskrafterna tar över! 🙂

Med flera äldre bröder som "providers" på den tiden så var man bortskämd med både SE, Fibban och Lektyr. Och jag vill minnas att det var SE som var intressantast innan man fick fjun på hakan och Fibban/Lektyr senare.

Som min bror brukade säga om herrtidn

Blossom ser ju riktigt vältränad ut. Ändå måste hon ju vara en Blossom-joggare...;)

Puh, nu har jag läst igenom hela den här tråden och medan jag läste blev jag mer och mer rosa om kinderna. Inser att jag kanske är en sådan där "Blossom-joggare".

1) Jag köper lösnummer av RW
2) Jag springer inte ute på kvällen i mörkret
3) Jag gillar lö

har man avverkat 45km så kan man vara säker på att man inte är en blossom-joggare