Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Magnus: Jag håller med dig om att man i möjligaste mån ska hålla sig ifrån att diskutera varandras karaktärsegenskaper i diskussionsforum på nätet.
En mer välvillig tolkning av mitt inlägg skulle kunna vara att jag uppmanar dig (och alla andra som läser

Följ gärna ditt eget råd Erik och diskutera sak, och inte person.

Om vi diskuterar säkerhet så måste jag säga att lyssna på musik då man cyklar knappast är bra ur säkerhetssynpunkt! Inte då man springer heller om man gör det inne i stan!

Magnus: Jag diskuterar inte dig som person eftersom jag inte känner dig. Även om jag kände dig så är jag väl medveten om att det är lönlöst att kritisera personen för dennes egenskaper eftersom det ändå inte kommer leda till någon förändring.
I detta fal

På årets Midnattslopp rekommenderade de att ha musiken lågt just av säkerhetsskäl.

Det är såhär det funkar kort och gott: Failing to plan is planning to fail.

Jag för min del som inte är välsignad med Alexander Lukas genen utan mer har att hantera ett jämt flöde av otur (eller klantighet kanske ;-)) gör därför klokt i att fundera på sa

Oops, jag som litar på att det brukar ordna sig struntar i allt ovanstående. 😀

Det påminner mig om att jag borde fixa bakbromsen på cykeln. Det kommer säkert någon dag när jag har lite långtråkigt och inte har något annat roligare att göra. 😉

Är det okej att diskutera beteende? Låt gå för det då.

Erik, ditt beteende i dem här tråden är under alla kritik. Först överreagerade du när vi påpekade att ditt förslag var onödigt dyrt. Därefter valde att smutskasta budbärarna, men inte genom att säga

Det låter kanske fint att strunta i allt - men är inte det att riskera att utsätta andra för allt ifrån lite extra besvär till fruktansvärda bekymmer och plågor, massor av onödiga kostnader etc.

Man har inte säkerhetsprylar bara (inte ens i första hand)

Första förband är bra, det kan man använda till att hjälpa andra. Bara ett plåster och sårtvätt kan glädja mycket.

Om jag nu på sommaren ger mig ut och springer, har jag med mig gps och pulsband, inget annat. Inga nycklar, vätska eller mobil. Bekvämlighe