Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Just det, jag har alltid reflexväst när jag cyklar. 75 kilo cyklist mot 55 ton timmerbil? Känns som att jag skulle gå förlorande ur den striden. Upplever att bilar och lastbilar håller ut mera när jag har en lysande väst på mig.

Tips: Köp en barnväst! D

En full timmerbil med släp väger 60 ton. På försök kör man 80-tons bilar (32 meter), men bara på E4 i norra Sverige. 😉

Oj, till och med så mycket!

Det är i princip ingen vägren heller. Därför försöker jag cykla astidigt på morgonen, det känns säkrare då det är lättare för eventuella lastbilar att köra om.

Jag misstänkte att den här tråden innehöll en hel del gruff när jag såg antalet inlägg! 😀

Hur som helst så, jag har ingenting med mig när jag ute och springer. Förutom en reflexväst, om det är mörkt. Varken pengar, mobiler eller några ID-nummer.

Hur g

En annan har ju varit med sedan 1938.
Tja, tror ej det blev mer fel då än nu.

Har fortfarande noll med mig, men om någon tar med sig en inplastad lapp med information så är väl det ej helt fel.

Att ta med sig för mycket är ej alltid rätt det heller.

Ämnet i sig är intressant det är ju bara det att man skulle vilja ha en enkel lista att kika på vad som kan vara vettigt att ta med sig då man ger sig iväg på en tur, vare sig det gäller att springa minimalistiskt eller ett fjällmaraton.
Det är alltid trå

Om jag bara tänker på mig själv så behövs inget extra. Mobilen är oftast med eftersom jag tycker om att lyssna på radion i den. Och jag är tacksam för om mina anhöriga har ett ID av något slag på sig så jag slipper uppleva den oro jag beskrivit i ett tidi

Apropå fjällmarathon - där brukar det bl.a. vara obligatoriskt med en visselpipa vilket de flesta brukar vara lite löjligt. Emellertid är det nog en väldigt bra idé. Har ni provat att gå 200m ifrån varann i skog där det blåser lite - det är nästan omöjlig

Sylvia: "Det bästa med förr i tiden är att den inte kommer tillbaka". Jag är glad för din skull att du haft tur i oturen. Av svägerskan, som jobbar på akuten, har jag nu fått reda på att det blir polisen som sköter identifieringen av John respektive Jane

Tja, jag är relativt välkänd på akutmottagningen på sjukhuset i staden där jag bor. Är där flera gånger i veckan faktiskt. Så skulle jag hamna i en identifieringssituation hade de vetat vem jag är. 😉

Hursom, det finns de som inte oroar sig innan saker o