Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:28Bra diskussion tycker jag.
KG: "Likheten mellan pessimister och optimister är att båda brukar få rätt" Henry Ford
Ja, jag vet att jag är (överdrivet) orolig. "Better safe than sorry" tänker jag.
Bra diskussion tycker jag.
KG: "Likheten mellan pessimister och optimister är att båda brukar få rätt" Henry Ford
Ja, jag vet att jag är (överdrivet) orolig. "Better safe than sorry" tänker jag.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:30Jag tror att det är bra att nån gång tänka på vad man ska göra om man själv drabbas av nån olyckshändelse t ex hur stoppa en blödning. Vad kan jag använda osv.
Framförallt vad man ska göra om man hittar nån annan skadad. Kolla medvetande, andning och pul
Jag tror att det är bra att nån gång tänka på vad man ska göra om man själv drabbas av nån olyckshändelse t ex hur stoppa en blödning. Vad kan jag använda osv.
Framförallt vad man ska göra om man hittar nån annan skadad. Kolla medvetande, andning och pul
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:33Jenny: (t+)
112 kan man ringa från alla mobiler, till och med om de har slut på kosing (om det är kontantkort). Man kan ju förvisso hoppas att det inte behövs, men jag har ju hellre telefonen med mig i onödan än önskar att jag hade tagit med den när man
Jenny: (t+)
112 kan man ringa från alla mobiler, till och med om de har slut på kosing (om det är kontantkort). Man kan ju förvisso hoppas att det inte behövs, men jag har ju hellre telefonen med mig i onödan än önskar att jag hade tagit med den när man
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:36Har bara mobil med på långa löpturer (som inte är mer än 1-2 h). Borde kanske ha dauerlinda oxå (ifall jag skulle stuka foten). När jag cyklar har jag även pengar och körkort.
Det är tyvärr större risk att bli våldtagen av sin egen make på en fredagkväl
Har bara mobil med på långa löpturer (som inte är mer än 1-2 h). Borde kanske ha dauerlinda oxå (ifall jag skulle stuka foten). När jag cyklar har jag även pengar och körkort.
Det är tyvärr större risk att bli våldtagen av sin egen make på en fredagkväl
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:36Kunskap är givetvis aldrig fel. Men något överlevnadskit bär jag aldrig med mig.
Enda gången jag har packat ner lite plåster o dylikt är inför längre fjällvandringar.
Att familjen alltid ska kunna nå mig bryr jag mig inte speciellt om. I vår familj bru
Kunskap är givetvis aldrig fel. Men något överlevnadskit bär jag aldrig med mig.
Enda gången jag har packat ner lite plåster o dylikt är inför längre fjällvandringar.
Att familjen alltid ska kunna nå mig bryr jag mig inte speciellt om. I vår familj bru
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:38Jag springer med min mobil - tidigare för att jag använde RunKeeper, nu när jag använder klocka så har jag mobilen för att lyssna på Spotify när jag springer. Jag tycker att det känns rätt bra också att kunna; ringa efter taxi, betala SL-biljett, ringa ef
Jag springer med min mobil - tidigare för att jag använde RunKeeper, nu när jag använder klocka så har jag mobilen för att lyssna på Spotify när jag springer. Jag tycker att det känns rätt bra också att kunna; ringa efter taxi, betala SL-biljett, ringa ef
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:40Brukar säga till vilken runda jag tar och ca hur länge jag är borta men i övrigt så släpas det inte runt på en massa plåster o.dyl.
Det har också hänt att förvirringen varit total och efter 15km löpning upptäckt att jag är 10km hemifrån och inte 2km som
Brukar säga till vilken runda jag tar och ca hur länge jag är borta men i övrigt så släpas det inte runt på en massa plåster o.dyl.
Det har också hänt att förvirringen varit total och efter 15km löpning upptäckt att jag är 10km hemifrån och inte 2km som
Quote from Jonny Persson on 30 August 2011, 13:40Jag lever helst mitt liv i tron att allt ordnar sig. Visst kör jag med bilbälte och har med mig utrustning för att kunna storma in på fjället om jag är där men på en vanlig löptur? Nä. Det brukar lösa sig och gör det inte det så gör det inte det.
Jag lever helst mitt liv i tron att allt ordnar sig. Visst kör jag med bilbälte och har med mig utrustning för att kunna storma in på fjället om jag är där men på en vanlig löptur? Nä. Det brukar lösa sig och gör det inte det så gör det inte det.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 13:44Jag orkar inte riktigt läsa allt och någon annan kanske har påpekat det, men under tävling har man i allmänhet en nummerlapp på sig och folk vet vem man är, utan att skriva upp nummer på armen. Många nummerlappar får man dessutom fylla i sådan information
Jag orkar inte riktigt läsa allt och någon annan kanske har påpekat det, men under tävling har man i allmänhet en nummerlapp på sig och folk vet vem man är, utan att skriva upp nummer på armen. Många nummerlappar får man dessutom fylla i sådan information
Quote from Lotta Lindström on 30 August 2011, 13:44Vore det inte lättast att chipmärka folk i nacken precis som man gör med hundar och katter?
Skämt åsido... Jag har alltid med mig ett plåster om det skulle dyka upp nåt skavsår. Tar med mig mobilen om jag springer på kvällen eller där jag inte kan förvän
Vore det inte lättast att chipmärka folk i nacken precis som man gör med hundar och katter?
Skämt åsido... Jag har alltid med mig ett plåster om det skulle dyka upp nåt skavsår. Tar med mig mobilen om jag springer på kvällen eller där jag inte kan förvän