Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

På cykelturen har jag även med mig kontokortet. Det blev en dyr taxiresa en gång. Frun var bortrest...

Jag har tagit en stor livförsäkring med hustrun som förmånstagare. Om jag någon gång inte kommer hem som jag borde kan ju alltid frun få chans att börja hoppas på det bästa.

Hur mkt och vad jag har med beror på var jag springer och hur långt. Jag brukar lämna en lapp (jag sticker ofta ut innan resten av familjen stigit upp)där det står vad jag tänkt göra och hur dags jag stack ut.
Långa löpturer i glest trafikerad skog, och

Betacka dig du hur mycket du vill, Erik, men att betala 150:- för att skriva upp ett telefonnummer? Du får väl erkänna att det kan ifrågasättas det kloka i det.

Jag har inte med mig någontin när jag springer i skogen själv på vintern i snö och minusgrade

Blir amhöriga mer eller mindre oroliga när de vet att jag ligger på sjukhus i koma, än de tror jag är ute och springer?

Nja, min man slutar väl iaf oroa sig för att jag ligger död i ett dike ... eller vara irriterad/arg för att jag är försenad hem 😀

Magnus: Vi är nog bara olika du och jag. En av skillnaderna är att jag inte förlöjligar trådstartare.

Jag gillar verkligen funbeat, och särskilt forumet, men det är riktigt tråkigt med spydigheter och nedlåtande kommentarer.

Om man tycker att en diskussion är onödig, kan man inte helt enkelt bara låta bli att kommentera den?

Magnus; "Blir amhöriga mer eller mindre oroliga när de vet att jag ligger på sjukhus i koma, än de tror jag är ute och springer?" Klart de blir mer oroliga över att du ligger på sjukhus!
Av egen erfarenhet vet jag att det mesta oroliga är att inte veta.

Du känner dig förlöjligad när jag ifrågasätter det smarta i att betalat 150:- för ett armband med tfnnummer på?

Om vi nu fortsätter på trådens ämne "säkerhet på löpturen..." - om jag får? - så undrar jag hur säkerheten i spåret ökar med ett sådant här a