Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har inte heller nåt överlevnadskit, inte ens plåster eller lindor. Händer det nåt så har jag eller någon annan en handlingskraftig hjärna:-) hoppas jag...

Ja, det verkar onekligen som att det finns många infallsvinklar på det hela.
"Det händer inte mig" är en variant.
Jag har själv blivit påkörd av en bil när jag cyklade (döda vinkeln och personen svängde utan att använda blinkers). Hade tur och rullade ö

Jag tycker absolut att man kan ha ID-armband (eller vad man nu väljer att ha). Däremot är det väl skillnad på en hjälm som faktiskt förhindrar att en olycka blir värre än om man inte hade det och ett armband som underlättar identifiering men däremot inte

Men de flesta som säger "det händer inte mig" har faktiskt rätt. Liten tröst när det väl händer, tyvärr. Visst kan man riskminimera in i minsta detalj i livet om man vill men i så fall är det vettigare att sluta åka bil än att till exempel ta med sig mobi

Mackan: Du har naturligtvis helt rätt. Jag är definitivt överdrivet försiktig i många lägen. Men jag har aldrig upplevt att det har hämmat mig.
Ger mig gärna ut på jungeltrekking, dykning, klättring etc.
Men som Bamse sa: "Det är inte fegt att vara försi

Jag säger nog inte att det inte händer mig. Jag ifrågasätter lite värdet armbandet har den gång det gör det.

Edit vill att jag tillägger att jag har cykelhjälm när jag cyklar och skidhjälm när jag åker utför. Det är en lite annan sak.

Erik: Om du mår bättre av att ha ett armband så ska du ha det. Ingen annan kan säga vad som får dig att känna dig tryggare.

Själv så mår jag bättre om jag inte funderar så mycket på vad som kan hända utan att det löser sig säkert.

På cykel är det bra med telefon. Som nån annan konstaterade är en mils promenad i cykelskor inte nåt bra alternativ.

Ger mig inte in i diskussionen, men tackar iaf för länken till roadid.com. Beställde just deras cykel-/löparlampor.
Har funderat en del på hur jag ska lösa problemet med att springa längs dåligt upplysta stråk där det finns smågropar m.m, och nu fann jag

När jag cyklar har även jag med mig telefonen. En gång har den dessutom besparat mig en långpromenad i cykelskor. 🙂