Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Roger, bättre i så fall att ta med sig ID när man springer, så att personalen slipper försöka få tag i någon anhörig och därifrån få ens identitet.

Magnus: Då ber jag om överseende med att jag var otydlig när jag formulerade rubriken i tråden. En annan skillnad mellan dig och mig är alltså att jag inte märker ord för att bevisa en poäng.
Jag tyckte Caisa sa det klokt: "Om man tycker att en diskussio

ICE-nummer (In Case of Emergency) är 112. Hur svårt är det?
Mina mobiler är låsta för utomstående, men 112 går alltid att ringa. I en krasch går mobilerna kanske även sönder.

Vidare tar räddningstjänsten alltid i första tar hand om personen innan de bö

Finns olika sorters säkerhet iofs, och vad man lägger in i ordet.
Vad det nu står för nummer antar jag kan variera, kan man inte välja, rentav skriva flera?
I min mobil har jag flera nummer listade som ICE, hemnummer, min mans mobil- och jobbnummer, och

ID-handling är utmärkt för oss i vården. Telefoner har en tendens att vara låsta, försvinna eller inte fungera. Komplettera gärna med någon form av armband eller dylikt. En ID-handling kan också försvinna.

När jag springer långt ute i obygden försöker jag vara noga med att berätta för någon var jag planerar att springa.

Det har hänt att jag haft med mig skithuspapper (om olyckan skulle vara framme), men med åren kommer rutinen så nu avklaras SOS (stanna

Lingling Ling: Kan bara hålla med (om tjafset). Jag har i ärlighetens namn länge reagerat över hur vissa formulerar sig i trådar men nu blev jag bara så trött att jag inte kunde hålla mig ifrån att kommentera det.
Jag startade tråden för att jag tyckte a

Tillägg: Armbandsköp och extra-nr i mobilen är bra produkter/tjänster i länder utan personnummer, folkbokföring och personregister som i Sverige.

Ken: Jag blir nyfiken. Du verkar insatt. Hur gör man när personen inte har några id-handlingar på sig och inte är kontaktbar?

Jag antar inte att vårdpersonal i första hand tar reda på vem jag eller mina anhöriga är utan ger mig vård ...
Men jag har som sagt numren listade om de skulle komma till nytta. En liten gissning t ex att om jag skulle råka korsa ngn gräns så är inte mit