Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSena kvällspass.
You need to log in to create posts and topics.

Anders: "...inte finns några fördelar, bara nackdelar..." är nog inte riktigt sant.

Skönhetsupplevelsen, njutningen av stillheten osv. är ju för de flesta en fördel! Och det i sin tur ger att man blir positiv och glad!

När jag jobbar eftermiddag brukar jag springa hem från jobbet. Så någon gång mellan halv elva och tolv drar jag iväg. Det är sköna rundor och en bra avslutning på dan. Finns en bonus till med dom rundorna 🙂 man måste ju ta sej till jobbet dan efter med.

Tycker nog att för mig spelar det inte så stor roll om det är på morgon, kväll eller mitt på dagen. Tycker att det är helt dött där jag springer ändå 🙂 Men då bor jag i ett litet samhälle oxå 🙂 Men skönt är det med lugn och ro och lite ensamhet när man

🙂 Samma här, litet samhälle, men det blir ett annat lugn en tidig morgon.

Såg ni förresten avsnittet i "Doktor Åsa" som handlade om när det var bäst att göra vissa saker. Om jag inte minns fel var kl 17 den bästa tidpunkten för träning. Någon som tycker att det stämmer?

Brukar bli i den vevan!

Vad jag läste i Jim roslunds bok, prestera mera så är kl 16-19 den bästa tiden att prestera optimalt ja. Sen är frågan hur ofta man presterar så optimalt som dem är ute efter.

Det lär väl dock bero på vad man gjort tidigare under dagen i så fall.

Ja självklart, men "möjligheterna" för att kunna prestera optimalt med dygnsklockan i kroppen osv är vid den tiden.

Fast vad baserar de den tidsperioden på? Har de som jobbar natt t.ex. samma period då de presterar optimalt eller förskjuts den med den egna rytmen? (Det nämnde de säkert i programmet men jag minns inte)