Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSena kvällspass.
You need to log in to create posts and topics.

17-tiden är den mest absurda tänkbara att försöka avsätta för träning.
Då befinner jag mig mitt i dagis-fritis-rejset och hämtar barn, handlar mat, lagar middag, sätter igång Sonens läxläsning.
Morgonträning är kanske inte fysiologiskt eller ngt det bäs

Min topp ligger nog närmare 19-20, gärna efter en dag fylld med positiv stimulans så att adrenalinnivåerna är höga. Det är då jag får riktig feeling i löpningen.

Fördelen med kvällslöpning är ju också att man får rensa hjärnan efter en dag.

Mitt på dagen, sisådär 11-13 är bästa tiden för mig. Ju senare på dagen dessdå tyngre har jag.

Kenny: I studien från Oxford/Lancashire menade man att bästa tiden var 18, men 17 eller 18 är väl hugget som stucket.

Anledningen att det är bäst att träna senare på dagen är att kroppen är helt vaken då och "up and running" på alla system.

Anledningen

jag har sprngit sent ett par gånger.
bl a i runt Ättekulla & Ramlösaparken... jag får ibland lite skräckfilmskänsla... haha

jag är nog lite mörkrädd 😉

Fördelen med tidiga morgonpass är att man hinner med ett eller två pass till!

@Anders
"Anledningen att det är bäst att träna senare på dagen är att kroppen är helt vaken då och "up and running" på alla system. "

Det gäller särskilt skidåkare som av någon anledning alltid har start i tävlingar runt 8.00 - 9.00, dvs de måste gå upp

Riktigt sena pass låter fantastiskt. Jag blir småstressad av i princip allt som händer omkring mig. Bilar, cyklister, barnvagnar, ja trafikanter av alla slag. Min erfarenhet av så sena pass som efter 22 är begränsad, men jag ska verkligen pröva detta när

För egen del kändes det som att jag gått miste om något stort under alla år faktiskt.
Känslan av att köra på i maklig takt då alla andra ligger och sover är obeskrivlig och man blir verkligen helt euforisk, något annat går det inte att beskriva det med.