Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSka man ta med sig något att äta …
You need to log in to create posts and topics.

Vid normalt ätande så har man glykogen lagrat för ungefär en timma ganska intensiv konditionsträning, typ springa milen eller 30-35km tempo. Ska man köra mycket längre än så är det alltså en bra ide att äta under passet.

Jag har mina egna bars som jag k

"Vid normalt ätande så har man glykogen lagrat för ungefär en timma ganska intensiv konditionsträning, typ springa milen eller 30-35km tempo. Ska man köra mycket längre än så är det alltså en bra ide att äta under passet."

Om det handlar om att träna stä

Eftersom vi nu ändå börjar glida in på att träna fettförbränning.. Spelar det någon roll vilken intensitet man kör eller är det viktiga bara att inte tillföra kolhydrater och träna tillräckligt länge?

Har själv svårt för att hålla mig nere.. alldeles för

"Om det handlar om att träna stämmer det inte alls, dvs om träningens syfte är att få en högre kapacitet."

Det finns väl inte riktigt ett självklart samband mellan att träna, syfta till högre kapacitet, träna kroppen att gå på fett samt att bli mer uthål

@Stefan
Ja, banåkarna jagar uthållighet mest av allt...krävs ju bara uthållighet för att ta sej ett par varv runt velodromen

Ja man kan ju "träna" med kompisarna på fikarundor, inget fel med det, trefligt värre men det ger ju inte nån högre kapacitet direkt.

Men det verkar vara en enklare utgångspunkten att begreppet träning beskriver en aktivitet med syfte att öka den egna k

Frågan är väl vilken kapacitet?

Personligen träner jag för att behålla kapaciteten inte öka den.

"Eftersom vi nu ändå börjar glida in på att träna fettförbränning.. Spelar det någon roll vilken intensitet man kör eller är det viktiga bara att inte tillföra kolhydrater och träna tillräckligt länge?"

Det beror på vad du menar med "träna fettförbränni

"Om det handlar om att träna stämmer det inte alls, dvs om träningens syfte är att få en högre kapacitet. Jag vill ju träna kroppen att gå på fett, alltså att bli mer uthållig. Tillför jag glykogen efter en timme innebär det bara att jag måste träna en ti