Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 09:59De som har cyklat lite mer brukar hålla runt 30 km/h på distanspassen och då tränar man fettförbränning vilket brukar vara bra i långa loppet.
Inte ens sprinters kör hårt på sina distanspass och då har de bara 1000 meter som tävlingsdistans.
De som har cyklat lite mer brukar hålla runt 30 km/h på distanspassen och då tränar man fettförbränning vilket brukar vara bra i långa loppet.
Inte ens sprinters kör hårt på sina distanspass och då har de bara 1000 meter som tävlingsdistans.
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 16:34"Men då ska man äta en kolhydratsfattig diet. Men jag är vegetarian och en kolhydratsfattig diet är inte att tänka på. "
Det spelar ingen roll, det viktiga är om man tillför kolhydrater under träningen eller inte. Klart det är roligare att träna när man
"Men då ska man äta en kolhydratsfattig diet. Men jag är vegetarian och en kolhydratsfattig diet är inte att tänka på. "
Det spelar ingen roll, det viktiga är om man tillför kolhydrater under träningen eller inte. Klart det är roligare att träna när man
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 18:26Är numer övertygad Stefan. Ska fortsättningsvis ha endast Faluvatten också när jag kör längre än bara Runn runt.
Är det så enkelt att kränka istället för att bli kränkt så är det självklart den nya modellen.
Är numer övertygad Stefan. Ska fortsättningsvis ha endast Faluvatten också när jag kör längre än bara Runn runt.
Är det så enkelt att kränka istället för att bli kränkt så är det självklart den nya modellen.
Quote from Lena O on 17 November 2011, 08:10HItta inte Pölders blogg om ämnet med David saxade in det mesta här
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=421339
HItta inte Pölders blogg om ämnet med David saxade in det mesta här
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=421339
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 08:33Trevligt att du har alla trådar med mina inlägg i som favoriter.
Trevligt att du har alla trådar med mina inlägg i som favoriter.
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 15:29Jag kränker alltid de jag cyklar med/möter :
Skämt åsido.
Om du (stefan) nu säger att man ska fylla på med carbs under passet, som ju tråden handlar om, så kan du ju bidra lite på dina tankar om det!
Jag kränker alltid de jag cyklar med/möter :
Skämt åsido.
Om du (stefan) nu säger att man ska fylla på med carbs under passet, som ju tråden handlar om, så kan du ju bidra lite på dina tankar om det!
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 15:49Fyller man på med kolhydrater under passet orkar man mer och kan få större effekt på kondition, däremot tränar man inte fettförbränning som är viktigt om man tränar långa sträckor - om jag har förstått det rätt.
Fyller man på med kolhydrater under passet orkar man mer och kan få större effekt på kondition, däremot tränar man inte fettförbränning som är viktigt om man tränar långa sträckor - om jag har förstått det rätt.
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 15:59Ja, god fettförbränning är viktigt. Desto bättre du är på att bränna fett, desto längre pass kan du köra i sträck och desto lägre blir risken att möta väggen.
Sådana pass kör man utan någon nämnvärd laddning, man har bara med sig nån enstaka bar (även om
Ja, god fettförbränning är viktigt. Desto bättre du är på att bränna fett, desto längre pass kan du köra i sträck och desto lägre blir risken att möta väggen.
Sådana pass kör man utan någon nämnvärd laddning, man har bara med sig nån enstaka bar (även om
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 17:32"Ja, god fettförbränning är viktigt. Desto bättre du är på att bränna fett, desto längre pass kan du köra i sträck och desto lägre blir risken att möta väggen."
Att bränna fett och att öka sin förmåga att nyttja fett som bränsle i den energigivande proc
"Ja, god fettförbränning är viktigt. Desto bättre du är på att bränna fett, desto längre pass kan du köra i sträck och desto lägre blir risken att möta väggen."
Att bränna fett och att öka sin förmåga att nyttja fett som bränsle i den energigivande proc
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 17:47lite mer fysiologi på den...
http://ormmicke.wordpress.com/2011/08/31/syftet-med-distanstraning-3/
lite mer fysiologi på den...
http://ormmicke.wordpress.com/2011/08/31/syftet-med-distanstraning-3/