Quote from ellen olsson on 3 August 2007, 13:34> Banan bör ha ett fast och jämnt underlag och får ej vara kuperad.
Hmmm... På gymnasiet sprang vi Coopertestet huvudsakligen på gräs ett par gånger per termin, fast personligen så tycker jag att det var ett bra alternativ. Gräset var jämnt och fint så f
> Banan bör ha ett fast och jämnt underlag och får ej vara kuperad.
Hmmm... På gymnasiet sprang vi Coopertestet huvudsakligen på gräs ett par gånger per termin, fast personligen så tycker jag att det var ett bra alternativ. Gräset var jämnt och fint så f
Quote from Galderma Fritidsförening on 3 August 2007, 13:35Är dock lite fundersam över "Oavsett sträcka bör löptiden överstiga 8-9 min." (#)
De värnpliktiga skulle springa 2,5 km under 10 minuter (kvinnor) och under 9 minuter (män) för att vara godkända.
Är dock lite fundersam över "Oavsett sträcka bör löptiden överstiga 8-9 min." (#)
De värnpliktiga skulle springa 2,5 km under 10 minuter (kvinnor) och under 9 minuter (män) för att vara godkända.
Quote from Galderma Fritidsförening on 3 August 2007, 13:37Ja gräs blir ju lite tyngre men det är fortfarande inte kuperat. 🙂
Dessutom är ju den optimala åldern för Coopertestet över 20 år och på gymnasiet är man vanligtvis under det 😉 Så det blir väl lite kompensation.
Ja gräs blir ju lite tyngre men det är fortfarande inte kuperat. 🙂
Dessutom är ju den optimala åldern för Coopertestet över 20 år och på gymnasiet är man vanligtvis under det 😉 Så det blir väl lite kompensation.
Quote from Funbeat user on 4 August 2007, 23:0969 minuter idag - längs Slätbaken, min femte och snabbast mil. Ska springa tjejmilen under 60 och det kommer att funka!!!!!!!!!!
69 minuter idag - längs Slätbaken, min femte och snabbast mil. Ska springa tjejmilen under 60 och det kommer att funka!!!!!!!!!!
Quote from Funbeat user on 5 August 2007, 14:4168 minuter idag - bara ett problem, jag är inte säker på var spåret slutade ... (t-).
Inte riktigt nöjd; jag vill också under timmen och tycker jag borde kunna fortare, å andra sidan gick jag två minuter i början och ngn mitt på - var inte säker på hur hå
68 minuter idag - bara ett problem, jag är inte säker på var spåret slutade ... (t-).
Inte riktigt nöjd; jag vill också under timmen och tycker jag borde kunna fortare, å andra sidan gick jag två minuter i början och ngn mitt på - var inte säker på hur hå
Quote from Funbeat user on 5 August 2007, 16:2847 igår och det är mitt snabbaste som 35 åring hittills 🙂
Tror Coopertestet med fördel körs i 12minuter för att sedan mäta sträckan... då kan man mentalt pressa sig lite extra nästa gång !
47 igår och det är mitt snabbaste som 35 åring hittills 🙂
Tror Coopertestet med fördel körs i 12minuter för att sedan mäta sträckan... då kan man mentalt pressa sig lite extra nästa gång !
Quote from Funbeat user on 5 August 2007, 23:54Var ute och sprang milen för en stund sedan. Tiden 38:02. Provade även att testa "Coopers test" genom att klocka vid 3000 m och fick fram 58:31 ml/(kg*min)
Enligt testet var det mycket bra men vad är det som är bra. Vad betyder 58:31? Andas jag så mycket
Var ute och sprang milen för en stund sedan. Tiden 38:02. Provade även att testa "Coopers test" genom att klocka vid 3000 m och fick fram 58:31 ml/(kg*min)
Enligt testet var det mycket bra men vad är det som är bra. Vad betyder 58:31? Andas jag så mycket
Quote from Funbeat user on 5 August 2007, 23:56Hepp..nu vet jag
Hepp..nu vet jag
Quote from Camilla Höög on 6 August 2007, 12:49Om du vet så kan du ju skriva det så alla andra som undrar också får reda på det.
Det är din maximala syreupptagningsförmåga. Över 50 ml/kg/min är i regel mycket bra.
http://www.brianmac.co.uk/vo2max.htm
Om du vet så kan du ju skriva det så alla andra som undrar också får reda på det.
Det är din maximala syreupptagningsförmåga. Över 50 ml/kg/min är i regel mycket bra.
http://www.brianmac.co.uk/vo2max.htm
Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 22:04Här kommer lite fakta från "Fysisk aktivitet och träning"
En ökad syreupptagningsförmåga flyttar vår gräns för mjölksyra bildning och maximalt syreupptag till en högre intensitet, hastighet, motstånd. Detta innebär även att våra submaximala områden flytt
Här kommer lite fakta från "Fysisk aktivitet och träning"
En ökad syreupptagningsförmåga flyttar vår gräns för mjölksyra bildning och maximalt syreupptag till en högre intensitet, hastighet, motstånd. Detta innebär även att våra submaximala områden flytt