Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 08:47Michal: Du springer milen jäkligt snabbt.
Börjar du lätt och övergår sedan till ett ganska hårt och snabbt tempo? Har inte sprungit milen än, men som det ser ut nu lär jag hamna runt 43 min (om man kikar på mina kortare tider).Verkar vara för fint väder
Michal: Du springer milen jäkligt snabbt.
Börjar du lätt och övergår sedan till ett ganska hårt och snabbt tempo? Har inte sprungit milen än, men som det ser ut nu lär jag hamna runt 43 min (om man kikar på mina kortare tider).
Verkar vara för fint väder
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 09:19Michael!
Du skriver i din blogg att du sprungit milen på 28.46 och sprang då 1 mil 5 ggr i veckan.
Vet du att årsbästalistan 07 på 10 000m toppas med 29.51 och svenska rekordet (bana) ligger på 27.55?
Antingen var rundan felmätt eller så är du den stör
Michael!
Du skriver i din blogg att du sprungit milen på 28.46 och sprang då 1 mil 5 ggr i veckan.
Vet du att årsbästalistan 07 på 10 000m toppas med 29.51 och svenska rekordet (bana) ligger på 27.55?
Antingen var rundan felmätt eller så är du den stör
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 11:09> Anders S: Hahahha, men du vet väl vad man säger svenskarnas fysiska standard: hos både elit och folkmassa har den rasat i botten nåt så enormt de senaste 10 åren! (#)
> Anders S: Hahahha, men du vet väl vad man säger svenskarnas fysiska standard: hos både elit och folkmassa har den rasat i botten nåt så enormt de senaste 10 åren! (#)
Quote from Lotta W on 8 August 2007, 11:31Min fysiska standard har förbättrats enormt de senaste tio åren 🙂
Min fysiska standard har förbättrats enormt de senaste tio åren 🙂
Quote from Urban Nilsson on 8 August 2007, 11:34Det svenska rekorden ändras väl inte med åren om ingen tangerar dem? Om de nu är satta 1899 så gäller de väl fortfarande?
Det svenska rekorden ändras väl inte med åren om ingen tangerar dem? Om de nu är satta 1899 så gäller de väl fortfarande?
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 12:19Det är väl ingen som tror att alla som springer bra ställer upp i officiella tävlingar bara för att sätta svenskt rekord eller världsrekord!?
De flesta som klara milen under 30 minuter gör det väl för motionens skull, eller hur?
Det är väl ingen som tror att alla som springer bra ställer upp i officiella tävlingar bara för att sätta svenskt rekord eller världsrekord!?
De flesta som klara milen under 30 minuter gör det väl för motionens skull, eller hur?
Quote from Urban Nilsson on 8 August 2007, 12:25Min fundering är: Om man springer så bra på 5 pass i veckan (eliten ligger ju på 10-15 pass i veckan) borde man inte vara nyfiken på vad man kan åstadkomma med 10 pass då?
Min fundering är: Om man springer så bra på 5 pass i veckan (eliten ligger ju på 10-15 pass i veckan) borde man inte vara nyfiken på vad man kan åstadkomma med 10 pass då?
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 12:34Jag tycker nog att när man börjar komma ner på tider under 30minuter på 10000m och upp emot 10 pass i veckan, så är det inte friskvård man håller på med längre. Då är det snarare en seriös satsning och inte lite allmän motionsträning.
Jag tycker nog att när man börjar komma ner på tider under 30minuter på 10000m och upp emot 10 pass i veckan, så är det inte friskvård man håller på med längre. Då är det snarare en seriös satsning och inte lite allmän motionsträning.
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 15:53Jag tänkte mest att Anders tyckte sub30 på milen var ruggigt bra och ifrågasatte löpslingans längd, och då kontrade jag med ett litet "jamen för 10 år sen var alla snubbar generellt mer fit och sub30 på milen var normalstandard" (obs: läs med en smula iro
Jag tänkte mest att Anders tyckte sub30 på milen var ruggigt bra och ifrågasatte löpslingans längd, och då kontrade jag med ett litet "jamen för 10 år sen var alla snubbar generellt mer fit och sub30 på milen var normalstandard" (obs: läs med en smula iro
Quote from Urban Nilsson on 8 August 2007, 16:41Springer man under 30 på milen är man så bra att man ska satsa på löpningen i elitnivå. Om nivån sedan är i hög eller låg klass är ointressant.
Att ligga sub 30 är grymt oavsett.
Springer man under 30 på milen är man så bra att man ska satsa på löpningen i elitnivå. Om nivån sedan är i hög eller låg klass är ointressant.
Att ligga sub 30 är grymt oavsett.