Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 15:25Jag tror nog att Michael kan ha gjort sub29 på milen för 15 år sedan. Springa milen stenhårt 5 ggr i veckan låter ju som djävulskt hård träning. Lägg därtill 4 styrkepass. Tror inte att några elitlöpare tränar så hårt (även om de tränar längre) idag, jämf
Jag tror nog att Michael kan ha gjort sub29 på milen för 15 år sedan. Springa milen stenhårt 5 ggr i veckan låter ju som djävulskt hård träning. Lägg därtill 4 styrkepass. Tror inte att några elitlöpare tränar så hårt (även om de tränar längre) idag, jämf
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 15:30Läste en artikel om Musse (i SVD tror jag häromdagen) vad han nu heter som springer 3000 meter hinder på svenska rekordtider. Han tränade minst två pass om dagen utan uppehåll (ingen vila). Och vi snackar lugnt pass nedjogg 15 km på typ 45 min. Vadå inte
Läste en artikel om Musse (i SVD tror jag häromdagen) vad han nu heter som springer 3000 meter hinder på svenska rekordtider. Han tränade minst två pass om dagen utan uppehåll (ingen vila). Och vi snackar lugnt pass nedjogg 15 km på typ 45 min. Vadå inte
Quote from Urban Nilsson on 9 August 2007, 15:35På 80-talet tränade motionärer de mängderna. Det var "Coolt" då. Nu är det coolt att vara "lagom".
På 80-talet tränade motionärer de mängderna. Det var "Coolt" då. Nu är det coolt att vara "lagom".
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 15:39>Daniel: Haha haha (H) Och är det inte tillräckligt coolt att vara lagom så är det ännu coolare att ta bilen till ICA och köpa mer chips till kvällsfikat framför dataspel och TV.
Musses mängder krävs för att vara långdistansare på elitnivå, tror inte Gä
>Daniel: Haha haha (H) Och är det inte tillräckligt coolt att vara lagom så är det ännu coolare att ta bilen till ICA och köpa mer chips till kvällsfikat framför dataspel och TV.
Musses mängder krävs för att vara långdistansare på elitnivå, tror inte Gä
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 15:42Musse skulle om han satsade på 10 000m lätt slå det svenska rekordet. Anders Gärderuds rekord på 3000m hinder som han slog var ju ett av de bästa svenska löprekorden, världsrekord på sin tid. Musse tränar mycket med kenyaner som Koech och har nog ökat sin
Musse skulle om han satsade på 10 000m lätt slå det svenska rekordet. Anders Gärderuds rekord på 3000m hinder som han slog var ju ett av de bästa svenska löprekorden, världsrekord på sin tid. Musse tränar mycket med kenyaner som Koech och har nog ökat sin
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 15:46Men jag håller fortfarande fast vid att om banan är omkring 10 000m så är det fråga om en jättetalang för löpning om man gör 28.46 och inte bara djävulsk hård träning...
Jag är väl helt enkelt så chockad och imponerad att jag knappt tror vad jag ser...
Men jag håller fortfarande fast vid att om banan är omkring 10 000m så är det fråga om en jättetalang för löpning om man gör 28.46 och inte bara djävulsk hård träning...
Jag är väl helt enkelt så chockad och imponerad att jag knappt tror vad jag ser...
Quote from Fredric Lagerström on 9 August 2007, 16:05Oerhört imponerande Michael att se hur du förbättrar dina miltider.
Du verkar ha en vilja av stål. Jag bara tänker på knät...
Så det inte pajjar igen!
Be careful out there!
(V)
Oerhört imponerande Michael att se hur du förbättrar dina miltider.
Du verkar ha en vilja av stål. Jag bara tänker på knät...
Så det inte pajjar igen!
Be careful out there!
(V)
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 16:15Mattias: OK, 45 min på 15km är inte sanningen - jag ville bara förmedla en känsla jag fick av artikeln. Sanningen: http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_16538212.asp
Mattias: OK, 45 min på 15km är inte sanningen - jag ville bara förmedla en känsla jag fick av artikeln. Sanningen: http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_16538212.asp
Quote from Funbeat user on 9 August 2007, 16:52Helt förvirrad - var det inte Musse?
Trodde han jutsu-killen slagit sig på löpning på gamla dar ... 😀
Helt förvirrad - var det inte Musse?
Trodde han jutsu-killen slagit sig på löpning på gamla dar ... 😀
Quote from Funbeat user on 10 August 2007, 13:23Hurra, hurra, idag nådde jag 2007 års mål på milen - under 50 min. Jag sprang på 49:50. (H:)
Hurra, hurra, idag nådde jag 2007 års mål på milen - under 50 min. Jag sprang på 49:50. (H:)