Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 22:17Coopers test utvecklades av Kenneth H. Cooper på 1960-talet. Konditionstestet går ut på att springa nära sin maxnivå under 12 min. Test ska alltså utföras genom att man springer så mkt man orkar/hinner under 12 min. Helst på 400m-bana, så att förutsättnin
Coopers test utvecklades av Kenneth H. Cooper på 1960-talet. Konditionstestet går ut på att springa nära sin maxnivå under 12 min. Test ska alltså utföras genom att man springer så mkt man orkar/hinner under 12 min. Helst på 400m-bana, så att förutsättnin
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 09:58Michael, jag gillar inlägget men den visar inte hela bilden. Ett exempel ur verkligheten:
Jag (motionär på 33 år) springer, cyklar och simmar.
Kollega på jobbet (motionär på 25 år) gör det samma.Jag cyklar lätt 30 km/h på ett 2-4 timmarspass, min kolle
Michael, jag gillar inlägget men den visar inte hela bilden. Ett exempel ur verkligheten:
Jag (motionär på 33 år) springer, cyklar och simmar.
Kollega på jobbet (motionär på 25 år) gör det samma.
Jag cyklar lätt 30 km/h på ett 2-4 timmarspass, min kolle
Quote from Galderma Fritidsförening on 7 August 2007, 11:38Jag är ingen expert på sånt här men jag håller med Linus. Det finns många faktorer som spelar roll. Man blir bra på det man tränar!
Jag är ingen expert på sånt här men jag håller med Linus. Det finns många faktorer som spelar roll. Man blir bra på det man tränar!
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 11:50> Linus & alla: ...man måste dessutom testa syreupptaget GENOM den sport man tränar och är bra på. En elitroddare får usla resultat på löpbandet men fantastiska resultat i roddergometer. Och sen har vi absoluta och relativa värden att ta hänsyn till också
> Linus & alla: ...man måste dessutom testa syreupptaget GENOM den sport man tränar och är bra på. En elitroddare får usla resultat på löpbandet men fantastiska resultat i roddergometer. Och sen har vi absoluta och relativa värden att ta hänsyn till också
Quote from Anders Wallerstedt on 7 August 2007, 14:03"Man blir bra på det man tränar!" helt rätt!
För både cykel och simning är tekniken viktig, och ska inte underskattas...
Man får rätt teknik, i de grenar man tränar.Coopertestet, är väl framtaget/anpassat för normalsvensson/mönstringsungdomar, inte cyke
"Man blir bra på det man tränar!" helt rätt!
För både cykel och simning är tekniken viktig, och ska inte underskattas...
Man får rätt teknik, i de grenar man tränar.
Coopertestet, är väl framtaget/anpassat för normalsvensson/mönstringsungdomar, inte cyke
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 21:32Sprang milen för första gången nyss det gick på 50:57
Spåret är 2,5km och ganska mycket backar.Varv 1: 11:10
Varv 2:13:26
Varv 3:13:42
Varv 4:12:39Jag har bara "tränat" på 5km förut där min rekord tid är 24:35,
det ska ner till under 22 till nästa
Sprang milen för första gången nyss det gick på 50:57
Spåret är 2,5km och ganska mycket backar.
Varv 1: 11:10
Varv 2:13:26
Varv 3:13:42
Varv 4:12:39
Jag har bara "tränat" på 5km förut där min rekord tid är 24:35,
det ska ner till under 22 till nästa
Quote from Urban Nilsson on 7 August 2007, 21:41Tandborsten?
Tandborsten?
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 21:42hehe lite reklam för mitt företag!!
www.bytborste.seRena tänder=frisk = snabba löptider
hehe lite reklam för mitt företag!!
http://www.bytborste.se
Rena tänder=frisk = snabba löptider
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 23:50Linus: Så är det nog.
Sprang milen nyss där jag pressade mig. Tiden 36:13. Nu är jag på gång.
Linus: Så är det nog.
Sprang milen nyss där jag pressade mig. Tiden 36:13. Nu är jag på gång.
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 23:53michael: Glöm inte tandborsten nästa gång så blir det personbästa... 😉
michael: Glöm inte tandborsten nästa gång så blir det personbästa... 😉