Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 19:08Absolut är det så, K-G. Det jag snackar om är idealfallet där löparen som testas väger lika, springer på exakt samma sätt och är i samma form mellan testen och den enda variabeln är hur mycket skorna väger.
Har läst något för ett tag sen om det där med a
Absolut är det så, K-G. Det jag snackar om är idealfallet där löparen som testas väger lika, springer på exakt samma sätt och är i samma form mellan testen och den enda variabeln är hur mycket skorna väger.
Har läst något för ett tag sen om det där med a
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 19:38Däremot kaske man även måste väga in greppet i lätta spikskor mot barfotalöpning.
Däremot kaske man även måste väga in greppet i lätta spikskor mot barfotalöpning.
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 19:47Vad man än stoppar in sina fötter i så är det extravikt.
Finns absolut inga lätta skor,
möjligtvis mindre tunga.Barfota är barfota.
Allt annat är ett viktspålägg,
t.o.m. de saligen avsomnade Tretorns Blå.
Vad man än stoppar in sina fötter i så är det extravikt.
Finns absolut inga lätta skor,
möjligtvis mindre tunga.
Barfota är barfota.
Allt annat är ett viktspålägg,
t.o.m. de saligen avsomnade Tretorns Blå.
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 21:07Micke: Visst, där kan det definitivt finnas en tidsvinst. Jag är absolut inte rätt person att prata spikskor, har knappt sett ett par i verkligheten, än mindre testat att springa i ett par. Tror det kommer förbli så dessutom, verkar inte finnas i rätt bre
Micke: Visst, där kan det definitivt finnas en tidsvinst. Jag är absolut inte rätt person att prata spikskor, har knappt sett ett par i verkligheten, än mindre testat att springa i ett par. Tror det kommer förbli så dessutom, verkar inte finnas i rätt bre
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 08:33Olle: Visst förstår jag teorin (har ju en del studier i fysik bakom mig). Jag var mer ute efter om någon har verifierat den hastighetsökningen mellan tunga skor och barfota? Blev ni ett par minuter snabbare så fort ni vant ben och fötter vid barfotalöpnin
Olle: Visst förstår jag teorin (har ju en del studier i fysik bakom mig). Jag var mer ute efter om någon har verifierat den hastighetsökningen mellan tunga skor och barfota? Blev ni ett par minuter snabbare så fort ni vant ben och fötter vid barfotalöpnin
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 08:42Omvänt resultat.
När jag var ung sprang jag barfota.
Någon sa till mig:
Använd skor.Jag blev snabbare med skor.
PS. Tartanbanor fanns ej då.
Försök springa barfota fort på gammal kolstybb.
Åtminstone jag slirade.Kom ej ens under 50 sekunder barfota
Omvänt resultat.
När jag var ung sprang jag barfota.
Någon sa till mig:
Använd skor.
Jag blev snabbare med skor.
PS. Tartanbanor fanns ej då.
Försök springa barfota fort på gammal kolstybb.
Åtminstone jag slirade.
Kom ej ens under 50 sekunder barfota
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 08:49Ok så man behöver även bra friktion mot underlaget. VFF då istället för barfota?
Ok så man behöver även bra friktion mot underlaget. VFF då istället för barfota?
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 08:57På önskelistan: Vibram FiveSpikes.
På önskelistan: Vibram FiveSpikes.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:37Hellre gamla hederliga spikskor.
Hellre gamla hederliga spikskor.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 10:04Peter, allt jag har sett är studier som visar på lägre syrekonsumption vid lägre skovikt. Själv har jag inga resultat att ta till, har inte tävlat sen jag var 13 och har en massa års inaktivitet mellan mig och de resultaten. Jag kan säga att jag är långsa
Peter, allt jag har sett är studier som visar på lägre syrekonsumption vid lägre skovikt. Själv har jag inga resultat att ta till, har inte tävlat sen jag var 13 och har en massa års inaktivitet mellan mig och de resultaten. Jag kan säga att jag är långsa