Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Visst kan du det Manuel.

Tack återigen!
Nu ska jag sluta kapa tråden och fortsätta min satsning mot att bli snabbare i spåren =)

Jag har tvingats göra 100 000-tals vadhävningar för att rehabba gubbvad och som en oväntad bieffekt har fötterna blivit starkare och blir inte alls lika trötta av att gå en dag på hårda golv. Har under tiden övergått till allt lättare skor och springer id

Anders: Precis min poäng. Musklerna finns där, det gäller bara att träna upp dem på rätt sätt.

Nu blir det delvis lite OT igen.
Vad finns det för några riktigt bra övningar för att träna fötterna?
Gärna som jag kan göra samtidigt som jag står eller sitter vid datorn på jobbet?

Vadhävningar är som sagt en bra grej, kan vara lite svårt att göra vid skrivbordet däremot. Vad jag har märkt sitter hela systemet ihop, hela vägen från inre vadmuskeln, soleus, till tårna och problem på ett ställe kan ofta visa sig som smärta på ett anna

Om du har höj- och sänkbart bord - skaffa en balansplatta att stå på och jobba en stund varje dag.

Balansplatta har jag funderat länge, får ta och stjäla med min platta från päronen vid nästa besök.
En kloss att stå med framfoten på för vadhävningar kanske skulle vara bra att ha vid skrivbordet?

Jag har en liten låg lagom mjukt vadderad vadhävningspall som står vid handfatet. Den snubblar man över på morgonen & kvällen då tänderna ska borstas med resultatet att det blir två vadpass per dag i ur & skur.

Anders, du borde ju nästan stå i Guinness rekordbok vad gäller vadhävningar.
Inofficiell världsmästare eller nåt?