Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Faktum är att kläder väger, ger högre luftmotstånd och förhindrar den evaporativa avkylningen (genom svettning). Så spring helt avklädda så kommer det gå mycket bättre och fortare.

Spokane.
Oregon.

Där har de tydligen hittat det perfekta loppet för perfekta människor.
Helnaket.

Man får ha skor på sig??????

Huvudet lär ju vara tomt hos oss som springer,

så att kapa det är väl nästan lika med noll. (#)

Nakenlopp finns i Finland - var annars? 😉

http://www.nakukymppi.net/

Man får ha på sig skor, strumpor, mössa (och kvinnor får ha BH eller topp).
Sträckan är 10 km, men prestationen är godkänd bara man har inlett loppet i rätt "klädsel" 😀
Ingen anmälni

Heja Finland!

I helgen sprang jag förresen ett 68 km-trail (påklädd). Min mest uppmärksammade medtävlande kom till start i extremt lätta skor, dvs inga alls. Han vann inte men fullföljde på anständig tid så det funkade bra att springa så också.

BILD:htt

Kan man inte ha med sej ett par tegelstenar som man kan kasta bort (om man orkar) när man börjar bli sliten. Så mycket lättare det kommer kännas!

Missa inte vid 2:15

Ni som kör med lättviktsskor/tävlingsskor har ni samma storlek som de ni kör med när ni tränar? Om ni då inte har samma skor.

Köpte ett par Kinvara å herregud vad skön den är, som gjuten till min fot. Men de sa att en tävlingssko skulle sitta tajtare, h

Killen på bilden som sprang utan skor har ju ett rejält fotvalv. För mig som är i princip helt plattfot och mer eller mindre "måste" springa med speciella inlägg i skorna kommer barfotalöpning aldrig komma på tal. Kanske inte ens ett par extrema lättvikts

Manuel: I de allra flesta fall går det att träna upp fötterna. Har sett många fall där människor som inte tagit ett steg utan skor på 20 år med försiktig träning lärt sig springa utan varken inlägg eller skor. Även om du inte är intresserad av att springa

Tack Olle för ditt svar. Det låter ju toppen om det går att träna upp mina stackars fossingar. De har tyvärr alltid varit av modellen "platt" och jag minns när jag började boxas som 15-åring att min tränare kommenterade det direkt. Det har alltså pågått e