Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Daniel: 5min-tempo i mer än 50K - det är väl riktigt snabbt - Vad brukar man vinna på på så långa sträckor?

Det kan ju vara kul att testa lite snabbare tempo och hänga på Daniel på vissa sträckor. Dock skulle jag inte räcka mer än dryga milen i 5-tempo är jag rädd för.

Christer: Tja, det kanske är lite optimistiskt. Jag har kört 39 km i 5 min/km tempo en gång utan problem och jag har kört LL-banan på 4:35 med krut kvar i benen för ett par veckor sedan. Jag tror att 5:00-5:10 är ett tempo jag kan hålla ganska länge. Det

Om jag ska vara med så kör jag nog hellre en kortare sträcka (max 2 mil) i lite snabbare tempo. Men detta "lopp" är ju just till för att springa långt, så det kanske inte är aktuellt för min del... (#)

Snabbare tempo för mig är 5-minuterstempo

Kan man kanske få sällskap till halvmarapunkten då?
Jag funderar på att bita av mer än jag kan svälja här!

Och då "måste" jag köpa en rygga också, yay! (t+)

Så fort Stockholms Marathon är avklarat kommer jag att ägna lite mera tid och lista möjliga avhoppspunkter. (syns dock redan nu i kartan) Vi springer förbi både tunnelbana, pendeltåg och bussar. Det är alltid trevligt med sällskap. Det kan ju vara en kul

Kolla Fredrika, nu vet du ju vem Daniel är också =)

Ja, och han är inte alls klen 🙂

"Klen" är kanske ett mått som passar ihop med frågan "hur långt är ett snöre?" Det beror på...

Kul att träffas!