Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:01Det är den enda fördelen när man åker rullskidor, man får välja själv.
Grundregeln gående och vänster sida men: ( saxat från deras hemsida)"De som åker rullskidor eller rullskridskor i högre hastighet än gångfart ska åka på höger sida av vägen om det är
Det är den enda fördelen när man åker rullskidor, man får välja själv.
Grundregeln gående och vänster sida men: ( saxat från deras hemsida)
"De som åker rullskidor eller rullskridskor i högre hastighet än gångfart ska åka på höger sida av vägen om det är
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:11På cykelbanor kommer även mopeder i hög fart och jag vill verkligen inte ha dom i ryggen. Jag vill se faran i önen.
På cykelbanor kommer även mopeder i hög fart och jag vill verkligen inte ha dom i ryggen. Jag vill se faran i önen.
Quote from Camilla Höög on 6 December 2009, 19:23Enklast att alltid göra på samma sätt, gå på vänster sida och kör fordon på höger sida oberoende av vilken väg jag befinner mig på
Om det finns anvisad väghalva för gående resp. cyklar så gäller det så klart.
Enklast att alltid göra på samma sätt, gå på vänster sida och kör fordon på höger sida oberoende av vilken väg jag befinner mig på
Om det finns anvisad väghalva för gående resp. cyklar så gäller det så klart.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:25Håller helt med dig, Anders
Håller helt med dig, Anders
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:27Anders
Du formulerade det på bästa, enklaste och mest självklara sätt. Tack för det!
Anders
Du formulerade det på bästa, enklaste och mest självklara sätt. Tack för det!
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:31Here we again... Den enda gången svensk trafikförordning nämner vänstertrafik i nån form är en rekommendation att gångtrafikanter gagnar vänster sida på bilväg där trottoar/g(c)b saknas. OBS: till och med detta är enbart en rekommendation. Och eftersom d
Here we again... Den enda gången svensk trafikförordning nämner vänstertrafik i nån form är en rekommendation att gångtrafikanter gagnar vänster sida på bilväg där trottoar/g(c)b saknas. OBS: till och med detta är enbart en rekommendation. Och eftersom d
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:32Rolf: Jippie, och tvinga ut den farliga mopeden i fel körfält? Tänk om det kommer en cyklist bakifrån också, då vet ingen av dem vem som ska köra förbi dig först och hela situationen blir osäker och bäddat för en olycka. Hade du istället hållit höger hade
Rolf: Jippie, och tvinga ut den farliga mopeden i fel körfält? Tänk om det kommer en cyklist bakifrån också, då vet ingen av dem vem som ska köra förbi dig först och hela situationen blir osäker och bäddat för en olycka. Hade du istället hållit höger hade
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:35Och som Jan S säger (och Markus implicerar) är högertrafik av samtliga inblandade det absolut smidigaste sättet.
Och som Jan S säger (och Markus implicerar) är högertrafik av samtliga inblandade det absolut smidigaste sättet.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:37Jag tycker fortfarande att det är självklart att hålla till vänster när man möter fordon. De som vill bli påkörda i ryggen utan möjlighet att parera kan ju fortsätta med att hålla till höger.
Jag tycker fortfarande att det är självklart att hålla till vänster när man möter fordon. De som vill bli påkörda i ryggen utan möjlighet att parera kan ju fortsätta med att hålla till höger.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 19:38Varför skulle man bli påkörd?
Att färdas "mot strömmen" känns mycket farligare än med strömmen. Att jag vid en frontalkollision "har möjlighet att parera" (pga att ön & armar sitter fram) överväger enligt mitt tycke inte den 20ggr högre olycksrisken i m
Varför skulle man bli påkörd?
Att färdas "mot strömmen" känns mycket farligare än med strömmen. Att jag vid en frontalkollision "har möjlighet att parera" (pga att ön & armar sitter fram) överväger enligt mitt tycke inte den 20ggr högre olycksrisken i m