Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 20:17Hej Rolf.
"Man ska alltid springa och gå på vänster sida så att man möter bilar och cyklar, även på cykelbanor. Det är det inte alla som har förstått. Men det är vänster sida som gäller."
Jag som cyklist cykla till höger med en lätt dragning mot mitten.
Hej Rolf.
"Man ska alltid springa och gå på vänster sida så att man möter bilar och cyklar, även på cykelbanor. Det är det inte alla som har förstått. Men det är vänster sida som gäller."
Jag som cyklist cykla till höger med en lätt dragning mot mitten.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 20:21Njae, det regleras faktiskt i vägmärkesförordningen.
Förordning (2008:45) om Påbudsmärken
10 § Påbudsmärken är följande.
... en bra bit ner i lagtexten står det följande:
"Påbjudna gång- och
cykelbanor Märket anger banor som är
de
Njae, det regleras faktiskt i vägmärkesförordningen.
Förordning (2008:45) om Påbudsmärken
10 § Påbudsmärken är följande.
... en bra bit ner i lagtexten står det följande:
"Påbjudna gång- och
cykelbanor Märket anger banor som är
de
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 20:21De e väl inge politiskt som ligger bakom det här med HÖGER eller VÄNSTER...ehhe...Nu stänger vi tråden...oood night.;););)
De e väl inge politiskt som ligger bakom det här med HÖGER eller VÄNSTER...ehhe...Nu stänger vi tråden...oood night.;););)
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 20:24Skyltarna gäller naturligtvis enbart där de är uppsatta, om de är uppsatta. Bara för att det finns en enkelriktatskylt innebär det inte att alla gator är enkelriktade.
Skyltarna gäller naturligtvis enbart där de är uppsatta, om de är uppsatta. Bara för att det finns en enkelriktatskylt innebär det inte att alla gator är enkelriktade.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 20:41Tycker mest det liknar ett logisk felslut att överföra bilvägs-praxisen att gå mot trafiken till gång- och cykelbana. För omswischad på nära håll blir man på den smala gångbanan oavsett vilken sida man går på, vilket man inte blir om man går på väster sid
Tycker mest det liknar ett logisk felslut att överföra bilvägs-praxisen att gå mot trafiken till gång- och cykelbana. För omswischad på nära håll blir man på den smala gångbanan oavsett vilken sida man går på, vilket man inte blir om man går på väster sid
Quote from Magnus Gelang on 6 December 2009, 20:41Markus skrev:
"Rolf: Jippie, och tvinga ut den farliga mopeden i fel körfält? Tänk om det kommer en cyklist bakifrån också, då vet ingen av dem vem som ska köra förbi dig först och hela situationen blir osäker och bäddat för en olycka. Hade du istället hå
Markus skrev:
"Rolf: Jippie, och tvinga ut den farliga mopeden i fel körfält? Tänk om det kommer en cyklist bakifrån också, då vet ingen av dem vem som ska köra förbi dig först och hela situationen blir osäker och bäddat för en olycka. Hade du istället hå
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 20:56När jag var liten (är 50) sa man stenhårt att man skulle gå så att man mötte fordonstrafiken. Då såg man bilarna när de kom, och kunde kliva åt sidan.
På 1960-talet fanns det avsevärt färre bilar, bodde man lite ute på landet var det närmast en kuriosite
När jag var liten (är 50) sa man stenhårt att man skulle gå så att man mötte fordonstrafiken. Då såg man bilarna när de kom, och kunde kliva åt sidan.
På 1960-talet fanns det avsevärt färre bilar, bodde man lite ute på landet var det närmast en kuriosite
Quote from Fredrik Närenfors on 6 December 2009, 21:01Det värsta är alla j-a Stockholmare som tror de ska hålla vänster på trottoarer också.
Det värsta är alla j-a Stockholmare som tror de ska hålla vänster på trottoarer också.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 21:13Jag trodde majoriteten på FB var j-a Stockh... jaja, det där du skrev... -Modigt!
Jag trodde majoriteten på FB var j-a Stockh... jaja, det där du skrev... -Modigt!
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 21:21Jag har tur som bor ute i skogen.
Det verkar vara ett jäkla sjå att träna i stadsmiljö 🙂
Jag har tur som bor ute i skogen.
Det verkar vara ett jäkla sjå att träna i stadsmiljö 🙂