Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 21:27På vilken sida har du älgarna Lars?
För mig har det 2 gånger slutat med att jag sprungit rätt in i dem.
De har antagligen lika svårt med trafikregler som jag.De är mjuka i mitten.
På vilken sida har du älgarna Lars?
För mig har det 2 gånger slutat med att jag sprungit rätt in i dem.
De har antagligen lika svårt med trafikregler som jag.
De är mjuka i mitten.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 21:28Älgarna håller till vänster här i Norduppland.
Det är de duktiga på.
Älgarna håller till vänster här i Norduppland.
Det är de duktiga på.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 21:37Jag ( vi ) hade en älgko för många år sedan som var en riktig velpotta.
Hon for fram och tillbaks över vägen.
Från början var vi lite skrämda, men lärde oss att hon nog bara ville "leka".Två somrar höll hon oss sällskap.
En mysig träningskompis.
Jag ( vi ) hade en älgko för många år sedan som var en riktig velpotta.
Hon for fram och tillbaks över vägen.
Från början var vi lite skrämda, men lärde oss att hon nog bara ville "leka".
Två somrar höll hon oss sällskap.
En mysig träningskompis.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 22:07Jag märker en uppdelning här. Dom som springer på vänster sida vägrar flytta på sig men dom som springer på höger är flexibla och anpassar sig. Undrar just för vilka träningsturen flyter bäst?
Jag märker en uppdelning här. Dom som springer på vänster sida vägrar flytta på sig men dom som springer på höger är flexibla och anpassar sig. Undrar just för vilka träningsturen flyter bäst?
Quote from Magnus Gelang on 6 December 2009, 22:42joakim: Jag skulle vilja tolka det lite annorlunda. De på vänster sida visar tydligt att de kommer att stanna kvar på vänster sida (=underlättar för cyklisten så den vet hur den ska svänga lite) medan de på höger fladdrar fram och tillbaka och utgör på så
joakim: Jag skulle vilja tolka det lite annorlunda. De på vänster sida visar tydligt att de kommer att stanna kvar på vänster sida (=underlättar för cyklisten så den vet hur den ska svänga lite) medan de på höger fladdrar fram och tillbaka och utgör på så
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 22:54Fladdrar fram & tillbaka? Nja, jag fortsätter bara rakt fram, i takt med övrigt trafik. Varför skulle jag fladdra åt sidorna? Jo, det är klart... om jag möter Rolf blir jag ju tvungen!! 😉
Fladdrar fram & tillbaka? Nja, jag fortsätter bara rakt fram, i takt med övrigt trafik. Varför skulle jag fladdra åt sidorna? Jo, det är klart... om jag möter Rolf blir jag ju tvungen!! 😉
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 23:04(H:)
(H:)
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 23:29Det här har vi diskuterat så många gånger, så länge, och så hätskt att det svider i hjärnan. Det kommer att leda till samma sak denna gång: ingenting.
Men vill ni höra nåt riktigt dumt? Jag har faktiskt förhört mig med polisen för länge sedan om vilka re
Det här har vi diskuterat så många gånger, så länge, och så hätskt att det svider i hjärnan. Det kommer att leda till samma sak denna gång: ingenting.
Men vill ni höra nåt riktigt dumt? Jag har faktiskt förhört mig med polisen för länge sedan om vilka re
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 08:54@Per: Vi som tillhör populasen ute på landet bör iakttaga en viss abstinens vad gäller att reta upp noll-åttorna. Jag kan härmed föreslå följande hobbisar som torde innebära en mindre akut risk för den egna hälsan:
-Barfotalöpning i jordgetingbon.
-Skrika
@Per: Vi som tillhör populasen ute på landet bör iakttaga en viss abstinens vad gäller att reta upp noll-åttorna. Jag kan härmed föreslå följande hobbisar som torde innebära en mindre akut risk för den egna hälsan:
-Barfotalöpning i jordgetingbon.
-Skrika
Quote from Funbeat user on 7 December 2009, 09:04Om man sätter sig i en bil och kör fram på byggda asfaltsvägar i hög fart bland många andra fordon är det inte så svårt att acceptera att man måste följa en bunt regler för att trafiken ska fungera och olycksrisken ska minimeras.
Att få en gångare lika r
Om man sätter sig i en bil och kör fram på byggda asfaltsvägar i hög fart bland många andra fordon är det inte så svårt att acceptera att man måste följa en bunt regler för att trafiken ska fungera och olycksrisken ska minimeras.
Att få en gångare lika r