Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det får du försöka lista ut själv.

Ingen som kommer ihåg Televinken?

Tillhör dem som deltagit i bra över 500 långa lopp på landsväg.
Världen runt.

Det finns inga regler som gäller överallt.
Ej ens i ett och samma land.

Har varit med om när arrangörer + polis bestämt sig för ibland vänster, ibland höger.
Hela loppet givet

Träffade en man som blivit påkörd av en moppe då jag låg på sjukan en gång för evigheter sen. Han hade fått hela underarmen uppslitsad av kopplings- eller frambromshandtaget. Om jag minns rätt så cyklade han och blev omkörd bakifrån. (FB-handtaget isf.) U

Det väl bara att följa markeringarna, det står för det mesta skyltat hur man ska bete sig?

"Märket anger att det här är en gemensam gång-cykel och mopedbana. Du bör gå på den vänstra sidan och cykla på den högre sidan av banan, så att Du möter trafiken."

Välj sida. Håll er till den sidan. Var beredd på att folk, cyklar, bilar, mopeder, barnvagnar, motorcyklar, rullskidåkare och annat kan ställa till det för er.

För att inte nämna hundägare med kopplade, eller ännu värre...lösa hundar.

Dessa bemöter man

Härligt med klara besked! Och spännande att rekommendationerna faktiskt verkar vara som Rolf är inne på, dvs att man ska gå/springa mot trafiken, trots att jag (och många med mig) upplever det betydligt mer trafikfarligt!

Som jag skrev ovan struntar jag

Ash, är man bara uppmärksam och lite flexibel kan man lösa det mesta 🙂

Just det.

Är 71 och jag har hittills ej haft några stora problem.

Små, men då har jag löst situationen på för mig ett dkänt sett.

Alltid eller aldrig har aldrig legat för mig.
Isch för sådana ord.

En kommun kan bestämma egna regler på g(c)b (i hela eller delar av kommunen), och då gäller förstås dessa regler I DEN KOMMUNEN (för de delar där reglering skett).