Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 15:44Jazz kallas även för prostata-pop, K-G 🙂 Inte så lätt att hitta nån takt i den, inte!
Hårdrock är nog så bra när latmasken börjar gnaga mot slutet av ett intervallpass eller då lipsillen piper över skavsår eller annat på långpasset. Och till boxklasser
Jazz kallas även för prostata-pop, K-G 🙂 Inte så lätt att hitta nån takt i den, inte!
Hårdrock är nog så bra när latmasken börjar gnaga mot slutet av ett intervallpass eller då lipsillen piper över skavsår eller annat på långpasset. Och till boxklasser
Quote from Catharina Brattlin on 29 December 2009, 15:57Box-och sparktekniker som gruppträning. Då snurrar KISS och ZZ Top i musikanläggningen. 🙂
Box-och sparktekniker som gruppträning. Då snurrar KISS och ZZ Top i musikanläggningen. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 16:00Tyvärr är ofta rätt jobbig musik på boxpass (hukar mig).
Tyvärr är ofta rätt jobbig musik på boxpass (hukar mig).
Quote from Catharina Brattlin on 29 December 2009, 16:05Ska jag vara ärlig så håller jag med Dig Lingling. 🙂
Fast jag har tränat så mycket killar (fotbolls-och hockey-killar) och de spydde nästan på "min" musik. Och kunden har ju alltid rätt så jag fick ge mig.
Ska jag vara ärlig så håller jag med Dig Lingling. 🙂
Fast jag har tränat så mycket killar (fotbolls-och hockey-killar) och de spydde nästan på "min" musik. Och kunden har ju alltid rätt så jag fick ge mig.
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 16:20Anders: Älgkliven kommer fram för att de nog ÄR mer ekonomiska om man gör dem ekonomiska.
Det gör inget om kroppen gör rörelser upp och ner så länge man inte lägger muskelkraft på att lyfta den upp. När jag kutar älgkliv har jag ganska raka ben. Jag sät
Anders: Älgkliven kommer fram för att de nog ÄR mer ekonomiska om man gör dem ekonomiska.
Det gör inget om kroppen gör rörelser upp och ner så länge man inte lägger muskelkraft på att lyfta den upp. När jag kutar älgkliv har jag ganska raka ben. Jag sät
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 16:32X:
1) Då sätter du i hälen på det raka benet så måste det ske framför din egen tyngdpunkt, annars så skulle du nog snubbla omkull. Den långtframma fotisättningen bromsar farten. Och så ökar du farten igen genom att ta ett nytt älgakliv. Snabbt löpsätt JA
X:
1) Då sätter du i hälen på det raka benet så måste det ske framför din egen tyngdpunkt, annars så skulle du nog snubbla omkull. Den långtframma fotisättningen bromsar farten. Och så ökar du farten igen genom att ta ett nytt älgakliv. Snabbt löpsätt JA
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 17:06Apropå BPM provade jag att springa med några klassiska "Running Cadences" framförda av USMC (U.S Marine Corps).
BPM för dessa ligger runt 110-120 och det funkade bra i ca 6km. Min löpteknik var nog inte helt i fas med vad drillinstruktören tyckte i hörlur
Apropå BPM provade jag att springa med några klassiska "Running Cadences" framförda av USMC (U.S Marine Corps).
BPM för dessa ligger runt 110-120 och det funkade bra i ca 6km. Min löpteknik var nog inte helt i fas med vad drillinstruktören tyckte i hörlur
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 18:45Anders:
1) Japp, foten sätts i en bra bit framför tyngdpunkten, farten bromsas nåt då kroppen höjs eftersom benet hålls ganska rakt, sen ökar farten igen när kroppen "faller ner" på andra sidan, och då tar jag fart med andra benet. Osv. Jag bromsar inte
Anders:
1) Japp, foten sätts i en bra bit framför tyngdpunkten, farten bromsas nåt då kroppen höjs eftersom benet hålls ganska rakt, sen ökar farten igen när kroppen "faller ner" på andra sidan, och då tar jag fart med andra benet. Osv. Jag bromsar inte
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 18:49Robert:
Varför kutade USMC så himla snabbt, var det för att man ska kunna ha packning med sig?
Annars är 112-114 bpm bra marschtakt, men då är det "halvsteg" som gäller. Lyssna på några gamla låtar med nån militärorkester, benen börjar marschera av sig
Robert:
Varför kutade USMC så himla snabbt, var det för att man ska kunna ha packning med sig?
Annars är 112-114 bpm bra marschtakt, men då är det "halvsteg" som gäller. Lyssna på några gamla låtar med nån militärorkester, benen börjar marschera av sig
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 19:11Souza- marscher jag säger bara det!
En sak som grämde mig mkt var när jag hittade en uppsättning band med "marching with the sargent", klassiska marscher inspelade i olika bpm i en nätbutik, men de fanns bara på kassett, vilket inte passade mig, eller om
Souza- marscher jag säger bara det!
En sak som grämde mig mkt var när jag hittade en uppsättning band med "marching with the sargent", klassiska marscher inspelade i olika bpm i en nätbutik, men de fanns bara på kassett, vilket inte passade mig, eller om