Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 10:14Anders: Känner igen älgakliven när tröttheten sätter in efter nån timme. Har funderat på om det är energiekonomiskt, bränslesnålt, att springa så eftersom nu kroppen väljer det? Ska isåfall balanseras mot skaderisk som Du säger, genom medveten träning för
Anders: Känner igen älgakliven när tröttheten sätter in efter nån timme. Har funderat på om det är energiekonomiskt, bränslesnålt, att springa så eftersom nu kroppen väljer det? Ska isåfall balanseras mot skaderisk som Du säger, genom medveten träning för
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 10:19Jag kör också ofta in på tre och ut på tre vid uppvärmning och på alla långpass.
Har aldrig håll.Vid snabbare löpning blir det in på två och ut på tre så länge jag orkar hålla det, dedan blir det två+två men jag tycker det är svårt och blir mera "flämta
Jag kör också ofta in på tre och ut på tre vid uppvärmning och på alla långpass.
Har aldrig håll.
Vid snabbare löpning blir det in på två och ut på tre så länge jag orkar hålla det, dedan blir det två+två men jag tycker det är svårt och blir mera "flämta
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 10:24AT: Jag kör nån liknande andning.
Det är skönt att hitta en rytm i andning/steg, då har man åtminstone nån sorts harmoni när man flyter fram... 🙂
Man kan ibland variera andetagens djup för att "fintrimma".
AT: Jag kör nån liknande andning.
Det är skönt att hitta en rytm i andning/steg, då har man åtminstone nån sorts harmoni när man flyter fram... 🙂
Man kan ibland variera andetagens djup för att "fintrimma".
Quote from Catharina Brattlin on 29 December 2009, 10:32K-G, Nabucco är vacker. Vivaldis "Årstider" är även de klart lyssningsbara. Och som gammal pianist så älskar jag Mozarts pianokonserter. Så njutbara på långpass och jag luras inte iväg i ett för högt tempo, vilket jag brukade göra förr, när bara Dance-mus
K-G, Nabucco är vacker. Vivaldis "Årstider" är även de klart lyssningsbara. Och som gammal pianist så älskar jag Mozarts pianokonserter. Så njutbara på långpass och jag luras inte iväg i ett för högt tempo, vilket jag brukade göra förr, när bara Dance-mus
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 12:53@ Johan X: "Känner igen älgakliven när tröttheten sätter in efter nån timme. Har funderat på om det är energiekonomiskt, bränslesnålt, att springa så eftersom nu kroppen väljer det? Ska isåfall balanseras mot skaderisk"
Förstår inte alls varför älgaklive
@ Johan X: "Känner igen älgakliven när tröttheten sätter in efter nån timme. Har funderat på om det är energiekonomiskt, bränslesnålt, att springa så eftersom nu kroppen väljer det? Ska isåfall balanseras mot skaderisk"
Förstår inte alls varför älgaklive
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 12:54Höll på att svara när Internet försvann för en 2 timmar sedan.
Anders.
Älgakliv.
Som f.d. 400-meterslöpare tog jag älgakliv. (t+)Det gick ju inte när jag började om 1982 med marathon i blicken.
Hur korta stegen?
Lufsa med tjejer var ju mysigt, så det gj
Höll på att svara när Internet försvann för en 2 timmar sedan.
Anders.
Älgakliv.
Som f.d. 400-meterslöpare tog jag älgakliv. (t+)
Det gick ju inte när jag började om 1982 med marathon i blicken.
Hur korta stegen?
Lufsa med tjejer var ju mysigt, så det gj
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 13:04Nu hann Anders in igen.
Oavsett med eller utan musik så blir stegen kortare ju längre man håller på.
Man orkar inte ta ut steglängden helt enkelt. (#)Har deltagit i många långlopp ( marathon och längre ) och hållit i sort sett samma stegfrekvens loppet
Nu hann Anders in igen.
Oavsett med eller utan musik så blir stegen kortare ju längre man håller på.
Man orkar inte ta ut steglängden helt enkelt. (#)
Har deltagit i många långlopp ( marathon och längre ) och hållit i sort sett samma stegfrekvens loppet
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 13:19Hoho, K-G, jag ÄR ju redan ute på görlånga pass! För mig är 21,2 km G-Ö-Ö-Ö-RLÅNGT och det har jag sprungit en endaste gång, håller f.n. nere långpassen till 15 km för att hålla en fungerande progression. Ska inom tidigast 1,5 år springa en mara, det som
Hoho, K-G, jag ÄR ju redan ute på görlånga pass! För mig är 21,2 km G-Ö-Ö-Ö-RLÅNGT och det har jag sprungit en endaste gång, håller f.n. nere långpassen till 15 km för att hålla en fungerande progression. Ska inom tidigast 1,5 år springa en mara, det som
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 14:14Linda P verkar låta rytmen påverka, AT & X fokuserar på steg/andning, undertecknad på kadensen frikopplat det andra medan Sylvia & K-G kör på känslan fullt ut - men med musik och inte fågelkvitter. Alla varianter verkar finnas, så vilket sätt är då bäst,
Linda P verkar låta rytmen påverka, AT & X fokuserar på steg/andning, undertecknad på kadensen frikopplat det andra medan Sylvia & K-G kör på känslan fullt ut - men med musik och inte fågelkvitter. Alla varianter verkar finnas, så vilket sätt är då bäst,
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 14:56Fågelkvitter.
Jo, men visst. Numera går jag, förr sprang jag gärna väldigt tidigt på mornen när naturen vaknade. Utan musik.Träningsvärk. Jo, men visst. Har knölat till U-röret av titan i höger knä, så jag satte mig i en roddmaskin nere i min källare +
Fågelkvitter.
Jo, men visst. Numera går jag, förr sprang jag gärna väldigt tidigt på mornen när naturen vaknade. Utan musik.
Träningsvärk. Jo, men visst. Har knölat till U-röret av titan i höger knä, så jag satte mig i en roddmaskin nere i min källare +