Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 18:10För att inte tala om att antingen:
1. Ha en sladd som räcker nån kilometer.
( Plus att den skall kastas över träd och hus och, och ... )2. Ha en batteridriven skivspelare som klarar 8 dygn.
😉
För att inte tala om att antingen:
1. Ha en sladd som räcker nån kilometer.
( Plus att den skall kastas över träd och hus och, och ... )
2. Ha en batteridriven skivspelare som klarar 8 dygn.
😉
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 19:05http://motiontraxx.com/
långa härliga mixar med bpm för löpning och gym.
Finns både som gratis mp3 och podcast--
långa härliga mixar med bpm för löpning och gym.
Finns både som gratis mp3 och podcast
--
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 21:05Vet inte om det är bra eller dåligt men jag försöker undvika att synka steget mot musiken eller andningen utan tvärtom träna på att steget - kadens 90 - ska sitta i "ryggmärgen" av sig självt. Jovisst, det är svårt men det går bättre och bättre tycker ja
Vet inte om det är bra eller dåligt men jag försöker undvika att synka steget mot musiken eller andningen utan tvärtom träna på att steget - kadens 90 - ska sitta i "ryggmärgen" av sig självt. Jovisst, det är svårt men det går bättre och bättre tycker ja
Quote from Catharina Brattlin on 28 December 2009, 21:34Jag springer alltid till musik. Dock aldrig i takt med musiken. Har faktiskt inte ens tänkt på att man kan göra det. Jag hittar ett flyt i löpsteget och kör på det även om jag har Vivaldi i öronen. 🙂
Jag springer alltid till musik. Dock aldrig i takt med musiken. Har faktiskt inte ens tänkt på att man kan göra det. Jag hittar ett flyt i löpsteget och kör på det även om jag har Vivaldi i öronen. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 23:45Anders, hur vet Du när kadensen är 90, fotpod eller räknar steg med jämna mellanrum, eller nåt annat knep?
(Har själv försökt att synka stegen med andningen, andas med "halva kadensen" om man kan säga så. Då kan jag lättare lyssna på musik utan att ändra
Anders, hur vet Du när kadensen är 90, fotpod eller räknar steg med jämna mellanrum, eller nåt annat knep?
(Har själv försökt att synka stegen med andningen, andas med "halva kadensen" om man kan säga så. Då kan jag lättare lyssna på musik utan att ändra
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 08:58Sylvia.
Inte jag heller springer normalt till musiken.
Men jag har ofta musik i öronen.Då och då händer ju att jag lyssnar till extra och kan då
några minuter försöka hänga med i musikens tempo.Det ger variation i löpsteget, vilket ju är en klar förd
Sylvia.
Inte jag heller springer normalt till musiken.
Men jag har ofta musik i öronen.
Då och då händer ju att jag lyssnar till extra och kan då
några minuter försöka hänga med i musikens tempo.
Det ger variation i löpsteget, vilket ju är en klar förd
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 09:45Sylvia & K-G: Springer också alltid med musik. Hårdrock. Kadensen varierar nog en del, ökar särskilt i uppförsbackar, allt för att skona två löpovana ben.
Johan: Räknar antalet steg under en halv minut lite då & då. Störst risk för låg kadens ("älgakliv"
Sylvia & K-G: Springer också alltid med musik. Hårdrock. Kadensen varierar nog en del, ökar särskilt i uppförsbackar, allt för att skona två löpovana ben.
Johan: Räknar antalet steg under en halv minut lite då & då. Störst risk för låg kadens ("älgakliv"
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 09:58Anders.
Pröva Blackfoot "Morning Dew" i en uppförsbacke. (t+)Med monotoni kan man tyvärr uppnå en hel del mindre bra saker med kroppen.
Omväxling förnöjer.
Kroppen gillar det.
Den också. 😉
Anders.
Pröva Blackfoot "Morning Dew" i en uppförsbacke. (t+)
Med monotoni kan man tyvärr uppnå en hel del mindre bra saker med kroppen.
Omväxling förnöjer.
Kroppen gillar det.
Den också. 😉
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 10:06K-G: En "känsla" hoppas jag på sikt leder till till ett lam varierat löpsteg som anpassas till underlag, lutning & dagsform. I dagsläget tvingas jag ibland "räkna" stegen, mest för att jobba bort ungdomens "älgakliv" som man då körde på superkorta sprintd
K-G: En "känsla" hoppas jag på sikt leder till till ett lam varierat löpsteg som anpassas till underlag, lutning & dagsform. I dagsläget tvingas jag ibland "räkna" stegen, mest för att jobba bort ungdomens "älgakliv" som man då körde på superkorta sprintd
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 10:11"Att synka andningen med steget påstås av vissa kunna leda till håll??? "
Det har jag aldrig upplevt!
"Att synka andningen med steget påstås av vissa kunna leda till håll??? "
Det har jag aldrig upplevt!