Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med närmast sörjande
You need to log in to create posts and topics.

Jessie: Jo, absolut. Men kontentan i mitt inlägg var "avslöja" alla dessa undanflykter att en snabbare löpare, man eller kvinna, inte KAN springa med en långsammare dito.

Bra poäng Mackan, men Anders gjorde under 39 på milen för någon vecka sedan, så han har fortfarande lite tempo kvar i kroppen.

Helt klart!

För övrigt. Att kunna falla in i rätt tempo handlar i mångt och mycket om löpteknik. Vissa har jättesvårt för det medan andra lätt fixar att falla in i vilket tempo som helst.

Det verkar som det finns två dimensioner. Dels för den snabbe att kunna dra ner tempot. Dels för den långsamme att inte bli irriterad över att den andra ser pigg ut, eller som i tex Lars Klippmarks frus fall, behöva lyssna på lumparhistorier 🙂

Jo, en viss teknik att falla in i rätt tempo. Krille Lind kan det, som ultralöpare och sub 40 millöpare. Men min sambo och Krille kommenterade lite min löpstil i 6:30 fart när vi var ute och ultralöpte. Fast jag kanske lärde mig efter 5.2mil?

För några å

Jag och min man har sprungit ihop EN gång sedan jag började springa.
Några ggr har jag joggat med Sonen (åtta i juli) sista året, men det har oftast min man gjort. Iom att vi har två barn, varav det ena inte kan/kunnat följa med än så länge är det oftast

Det händer att jag springer med min ena lillebror och då låter han mig välja tempo. Under tiden så snackar han oavbrutet och förtäljer små anekdoter för mig. Det brukar utmynna i ett och annat gapskratt som gör turen roligare.

Dessutom retas han lite me

"Springa...med närmast..." ja gumman kör ju sin stavgång så myche hon kan under vinterhalvåret å ofta så hänger jag då på för det otroligt underbara sällskapets skull. (Ja vi kan faan skälla på varandra för typ va sjutton som hellst under hela rundan..(Öv

Höstvisa och Tove Jansson (text) och Erna Tauro (musik). Jag tänker springa halvmaran. 50 kronor rabatt, tack! 🙂

Haha....jättebra Eva....Din rabatt är naturligtvis noterad och om du anmäler dig i tid dvs på vår så fantastiska hemsida/anmälningssida så skriva bara "Höstvisa" så förstår vi...hehe. Om du kommer sent så gäller ändå efteranmälningsavgiften typ..(Skärpnin