Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med närmast sörjande
You need to log in to create posts and topics.

Både jag och min karl springer, han är mycket snabbare men satsar på mil/halvmara medan jag satsar på ultra vilket gör att han är perfekt hare när jag vill ha ett tufft kortare pass och han ett lugnare långt. Även om det kanske bara händer att vi springer

När jag springer tillsammans med min sambo Carina, kör jag så kallade bakåtintervaller. Dvs. Jag springer tillsammans med Henne och med jämna mellanrum, så vänder jag om och springer tillbaka från det hållet vi kom, ca 100-200 m. Därefter vänder jag upp o

Eftersom jag numera är singel så är det inte något man tänker på men med mitt ex så sprang vi ibland. Jag var betydligt snabbare än henne men jag tyckte det var ett trevligt sätt att umgås. Bara springa och prata (så gott det gick) men även bara en känsla

Enligt Tony Pölder (som David P refererar till ibland) är det ett måste att springa distanspassen i "tjejtempo". Han hävdar att för högt tempo på distanspassen tränar fel saker och ger närmast sämre löparegenskaper. Snabbhet är till snabbpassen. Själv kö

hmpf

Jag springer helst själv. Blir tokig på att springa ihop med folk, för man är aldrig på samma nivå, och sånt blir extra jobbigt om man springer ihop med någon man lever ihop med. Den enda gången jag sprungit tillsammans med killen så pressade jag mig lite

Nu sysslar jag mest med cykling men det gör jag med min sambo. Jag är lite mer tränad än henne men jag tycker mig känna av stämmningen så att det inte går för fort eller att man "super-fis-kör" för då blir det ingen bra stämning. För henne är det ju träni

I cykel är det lättare att köra med folk som är sämre. Det finns rulle och de sämre ser till att sitta på läsidan vid träning på två led. Det fungerar oftast perfekt.

Jag tränar så mycket jag kan med min fru, och tempo är för mig fullständigt egalt under distans eller långdistanspassen. Snabbdistanspassen kör jag dock själv.

När jag satte mitt pers på 6H med 73 675 meter så hade jag tränat med henne hela vintern innan

Vi springer inte ihop alls. Det beror helt på min rätt kassa inställning. Det fungerar inte eftersom jag bara blir på dåligt humör av att träna med någon som är bättre och jag är tyvärr sämst av oss. Som tur är så är jag inte sämst på allt, då hade jag no