Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

rent procentuellt så är det ju inte så farligt att bo i stockholm då.

Procentuellt sätt är det säkert inga problem.

Ta tag i era liv, det går ju inte att leva livrädd. Ni kommer ångra er när det är nära att ta slut.

Tänkte just detsamma som Jessica, 290 våldtäkter på antingen 350 000 kvinnor (troligen fler, kvinnor dras i högre utsträckning till städerna) eller 600 000 - 700 000 kvinnor ... knepigare att räkna ut hur många väldtäktsmän det blir per invånare?

Frågade

Jag springer gärna i skogen (helst belysta spår, men annars tar jag pannlampan på mig), både dag- och kvällstid men inte jättesent på kvällen. Jag brukar alltid se till att någon vet vart jag är/ska och att de vet på ett ungefär när jag väntas komma hem.

Jag tycker absolut inte att man ska sluta leva, men det är bra att vara medveten om att det finns platser och situationer som är mer riskfyllda än andra och inte utsätta sig för onödiga risker. Bor man t ex i en stockholmsförort där det förekommer mycket

Man ska absolut vara medveten om saker och ting, det är viktigt. 🙂

Det mesta av det sk oprovocerade våldet drabbar unga män.

Man ska inte skrämma upp folk i onödan och heller inte bli livrädd när man hör något.

Det är riskabelt att leva, å så dör man.

Min åsikt också.

Jag tror att många oroar sig så mycket att de glömmer att leva.

"Det mesta av det sk oprovocerade våldet drabbar unga män. "
ja och då minns jag roat den som föreslog speciella övervakade kvinnovagnar på tunnelbanan om natten - att en del killar också skulle velat åka i dem slog inte förslagsställaren ...

men KILLAR