Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

rap ,ja de är ju bra, huvudsaken att man hör om någon kommer bakom .

En mycket nära vän till mig blev våldtagen kl 17 i November vid ett grönområde intill busshållsplatsen i en Stockholmsförort.

Det var tråkigt att höra, Stina. Jag kan ju tillägga om det jag sa ovan att jag känner två våldtäktsmän, att de två är charmiga, trevliga och utåtriktade. Verkar jättegulliga. En vän till mig jobbade förut på ett ålderdomshem där en mycket klok äldre kvin

Ja det var tråkigt. Det var inte i senaste November utan för nästan 20 år sedan men just att det var på ett ställe där man inte förväntar sig och kanske mest av allt på en tidpunkt där man inte förväntar sig.

Själv gillar jag inte motionsspår eller typ p

Springer rätt mycket i skogen, själv. Har aldrig tänkt på att det kan vara farligt, förrän nu.

Å andra sidan så är det ytterst sällan jag över huvud taget ser en människa när jag springer.

Fast jag kanske borde byta runda till en mer "befolkad" slinga,

Måste vara ytterst ovanligt att någon blir överfallen / våldtagen under ett löppass. Risken att bli påkörd är betydligt större om man i stället springer på väg.

Jajamen! Å så ibland med min vovve som nog inte skulle vara till stor hjälp vad jag än stötte på:D

Finns säkert massor med skrämmande djur där jag springer men är nog mer rädd för dårar som rymmer från psyket som ligger bara några 100 meter från där jag

Stina usch de va inte roligat,vad hemskt 🙁

jag skule inte vilja springa själv för jag är muskelsvag så jag kan inte bra självförsvar så jag måste ha någon med mig

Stina, just såna ställen är de jag skulle säga är riskabla, och de är också rätt svåra att undvika för de flesta i vardagen.
T ex parkeringsplatser är en annan.

Ställen där man lätt stöter ihop med någon och ändå "kan bli undansläpad" eller någon kan göm