Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 17:33Enda anledningen som gör mig tveksam till att springa är att folk ser mig. Jag är långsammare än en snigel och låter som en traktor (ser ut som en också).
Det handlar säkert om självkänsla men jag skulle aldrig jogga mitt på dagen eller bland mycket folk
Enda anledningen som gör mig tveksam till att springa är att folk ser mig. Jag är långsammare än en snigel och låter som en traktor (ser ut som en också).
Det handlar säkert om självkänsla men jag skulle aldrig jogga mitt på dagen eller bland mycket folk
Quote from Jonny Persson on 29 June 2008, 17:35Jag skulle aldrig någonsin dra mig för att springa i mörker, skog eller ensliga ställen. Det är mina favoritställen. 🙂 I min värld så är nog skogen det säkraste stället man kan vara på. Vilda djur är ingen fara och våldsbenägna människor är sällsynta i
Jag skulle aldrig någonsin dra mig för att springa i mörker, skog eller ensliga ställen. Det är mina favoritställen. 🙂 I min värld så är nog skogen det säkraste stället man kan vara på. Vilda djur är ingen fara och våldsbenägna människor är sällsynta i
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 17:39Med ensliga ställen menar jag inte bara skogen ch vildmarken, utan de där små öarna i stan t ex, som parker och annat, där folk rör sig, men "saker kan hända".
Med ensliga ställen menar jag inte bara skogen ch vildmarken, utan de där små öarna i stan t ex, som parker och annat, där folk rör sig, men "saker kan hända".
Quote from Jonny Persson on 29 June 2008, 17:44Nej jag drar mig inte för parker och annat i städer. När jag varit och jobbat utomlands och i andra svenska städer så har jag gladeligen sprungit i de vattenhål som parker kan vara efter jobbet i mörker. Men jag tror mig å andra sidan kunna springa från e
Nej jag drar mig inte för parker och annat i städer. När jag varit och jobbat utomlands och i andra svenska städer så har jag gladeligen sprungit i de vattenhål som parker kan vara efter jobbet i mörker. Men jag tror mig å andra sidan kunna springa från e
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 18:13Ska vi gå den amerikanska vägen?
En Colt 45 för lite trygghet?
Ska vi gå den amerikanska vägen?
En Colt 45 för lite trygghet?
Quote from Bjarne Lewin on 29 June 2008, 18:25På tal om det!
De som har varit på en självförsvarskurs har säert hört: att det man gör i självförsvar gör man för att få tid att springa ifrån en förövare!
Så lite grovt sett kan man säga att löpträning är självförsvar. Att lära sig att springa fortare
På tal om det!
De som har varit på en självförsvarskurs har säert hört: att det man gör i självförsvar gör man för att få tid att springa ifrån en förövare!
Så lite grovt sett kan man säga att löpträning är självförsvar. Att lära sig att springa fortare
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 18:43Citerar henne igen; Yvonne Lin,
"det är mer nytta med att lära sig springa fort än gå på självförsvarskurs"
Citerar henne igen; Yvonne Lin,
"det är mer nytta med att lära sig springa fort än gå på självförsvarskurs"
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 19:06"Siffran 290 utomhusvåldtäkter i Sthlms län är grotesk. "
Hur många av dessa tränade löpning?
Våldigt, väldigt få gissar jag.
Jag har aldrig tvekat att springa någonstans i Sverige. I Miami vart jag avrådd att springa genom overtown, det rådet lydde ja
"Siffran 290 utomhusvåldtäkter i Sthlms län är grotesk. "
Hur många av dessa tränade löpning?
Våldigt, väldigt få gissar jag.
Jag har aldrig tvekat att springa någonstans i Sverige. I Miami vart jag avrådd att springa genom overtown, det rådet lydde ja
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 19:18"Siffran 290 utomhusvåldtäkter i Sthlms län är grotesk. "
tänk på att bara ca 10% av alla våldtäkter anmäls altså 2900 st
madelene (eller vad du nu hette): det finns mycket självförsvar man kan göra även om man är muskelsvag (tex jujutsu, aikido och jud
"Siffran 290 utomhusvåldtäkter i Sthlms län är grotesk. "
tänk på att bara ca 10% av alla våldtäkter anmäls altså 2900 st
madelene (eller vad du nu hette): det finns mycket självförsvar man kan göra även om man är muskelsvag (tex jujutsu, aikido och jud
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 19:23rap: tror inte att det förekommer 2900 utomhusvåldtäckter i stockholm varje år.
de som inte blir anmälda är nog mestadels daterapes
rap: tror inte att det förekommer 2900 utomhusvåldtäckter i stockholm varje år.
de som inte blir anmälda är nog mestadels daterapes