Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 21:06Bra där Christer!:D(t+)
Bra där Christer!:D(t+)
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 22:32Jag springer nästan alltid själv, om man inte räknar med hundarna så klart... . 🙂 Ibland har jag dottern med mig också. Enstaka gånger mannen (men då måste vi ju ha barnvakt eftersom yngsta barnet är för liten för att vara ensam hemma.)
Jag skulle gärn
Jag springer nästan alltid själv, om man inte räknar med hundarna så klart... . 🙂 Ibland har jag dottern med mig också. Enstaka gånger mannen (men då måste vi ju ha barnvakt eftersom yngsta barnet är för liten för att vara ensam hemma.)
Jag skulle gärn
Quote from Elias Engqvist on 28 November 2010, 22:34För att förtydliga då: Ni springer ENSAMMA inte SJÄLVA.
Dvs alla springer nog själva men det betyder bara att ingen hjälper er att lyfta fötterna och flytta dom framåt åt er!
För att förtydliga då: Ni springer ENSAMMA inte SJÄLVA.
Dvs alla springer nog själva men det betyder bara att ingen hjälper er att lyfta fötterna och flytta dom framåt åt er!
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 22:37(t+) Christer
(t+) Christer
Quote from Catharina Brattlin on 28 November 2010, 22:38Behövs inget förtydligande. Det var en klockren reflektion! 😀
Behövs inget förtydligande. Det var en klockren reflektion! 😀
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 23:36Fast jag vill påminna om att språk inte är något statiskt utan att språk faktiskt förändras, vilket inte nödvändigtvis är av ondo. Vem kan hävda att 28 november 2010 var den dag då svenskan nådde perfektion? Kanske blir det ännu bättre imorgon? 😉
Jag ka
Fast jag vill påminna om att språk inte är något statiskt utan att språk faktiskt förändras, vilket inte nödvändigtvis är av ondo. Vem kan hävda att 28 november 2010 var den dag då svenskan nådde perfektion? Kanske blir det ännu bättre imorgon? 😉
Jag ka
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 23:43Det heter t ex ensamseglare eller soloflygare, självseglare och självflygare låter väldigt fel i min öron.
Det heter t ex ensamseglare eller soloflygare, självseglare och självflygare låter väldigt fel i min öron.
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 23:50Ja. Men ord och betydelser förändras. Det har hänt tidigare i historien och jag tror att det kommer att hända igen. 🙂
Ja. Men ord och betydelser förändras. Det har hänt tidigare i historien och jag tror att det kommer att hända igen. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 07:08Visst förändras språket, men ingen kan ju helt säkert säga på vilket sätt och när.
Därför fungerar det ju inte heller att helt plötsligt ändra betydelse på ord.För att kunna förstå varandra så bra som möjligt så behöver vi ju använda ord i deras riktiga
Visst förändras språket, men ingen kan ju helt säkert säga på vilket sätt och när.
Därför fungerar det ju inte heller att helt plötsligt ändra betydelse på ord.
För att kunna förstå varandra så bra som möjligt så behöver vi ju använda ord i deras riktiga
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 07:24Och inte får man rätta barnen längre och säga "Det heter äldre än JAG!". Vad är världen på väg? 😉
Och inte får man rätta barnen längre och säga "Det heter äldre än JAG!". Vad är världen på väg? 😉