Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer ni ensama?
You need to log in to create posts and topics.

Bra där Christer!:D(t+)

Jag springer nästan alltid själv, om man inte räknar med hundarna så klart... . 🙂 Ibland har jag dottern med mig också. Enstaka gånger mannen (men då måste vi ju ha barnvakt eftersom yngsta barnet är för liten för att vara ensam hemma.)

Jag skulle gärn

För att förtydliga då: Ni springer ENSAMMA inte SJÄLVA.

Dvs alla springer nog själva men det betyder bara att ingen hjälper er att lyfta fötterna och flytta dom framåt åt er!

(t+) Christer

Behövs inget förtydligande. Det var en klockren reflektion! 😀

Fast jag vill påminna om att språk inte är något statiskt utan att språk faktiskt förändras, vilket inte nödvändigtvis är av ondo. Vem kan hävda att 28 november 2010 var den dag då svenskan nådde perfektion? Kanske blir det ännu bättre imorgon? 😉

Jag ka

Det heter t ex ensamseglare eller soloflygare, självseglare och självflygare låter väldigt fel i min öron.

Ja. Men ord och betydelser förändras. Det har hänt tidigare i historien och jag tror att det kommer att hända igen. 🙂

Visst förändras språket, men ingen kan ju helt säkert säga på vilket sätt och när.
Därför fungerar det ju inte heller att helt plötsligt ändra betydelse på ord.

För att kunna förstå varandra så bra som möjligt så behöver vi ju använda ord i deras riktiga

Och inte får man rätta barnen längre och säga "Det heter äldre än JAG!". Vad är världen på väg? 😉