Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

All tid från då man sticker iväg till det man kommer tillbaks/i mål är löptid. Oavsett vad man gör under den tiden. Om man måste stanna (och kissa, bli överkörd, etc) så får man följaktligen en sämre tid.

Japp, de gånger jag bär klocka på distanspass så stannar jag klockan. Kör jag kvalité sköter jag kisspauserna innan eller efter.

Nä, klockan går. Fast den stängs av om man t.ex. fikar en halvtimme i Tyresta by...på cykelrundan.

Att göra ett toastopp i skogen hör ju till...

Start till Mål = Tid

På vanliga distanspass och intervaller stannar jag klockan. Jag är intresserad av träningen, inte vilan. Blir ju fel snitt-tempo annars. Dock brukar jag använda intervallfunktionen och skriva att jag tog pauser.

Om jag däremot kör snabbdistans/testlopp

Toastopp i skogen = klockstopp. Vill veta tempo, distans samt effektiv träningstid direkt utan att behöva göra en geek-analys av en massa data i efterhand.

Eftersom jag mäter träning i tid, är det ju kontraproduktivt att stanna klockan... Det blir lite lägre snittfart bara. Kör jag intervaller trycker jag lap före och efter vila.

Det är väl klart att man INTE stannar klockan tycker jag. Eller är det så ni gör som springer så himla fort - stannar och tar en "kisspaus" (läs vilopaus) med klockstopp? 😉 Jag känner att här finns stor potential för mig att bättra på tiderna. (H)

Arvid, var ställer man in det? Jag har missat den funktionen.

Arvid, jag med...hur gör man?