Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag erkänner. När jag på långpasset häromveckan överraskades av en störtskur efter två kilometer, så stannade jag under en lämpligt uppdykande viadukt och stängde av klockan. Tre minuter senare var det värsta regnet över och jag kunde fortsätta utan att v

Blödde det igenom? Mötande personer tittar då konstigt... Tejpa!

http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=69792

Och sista 5 km var igenom ett villaomräde... en lördagseftermiddag... de där hämndlystna löpargudarna vet minsann vad de gör.

Aj Aj, inte skönt 🙁

Ni trycker - Mode-Inställningar-Löpningsinställningar-Autopause-Vid stopp. Klart! En annan bra grej är automatisk rullning av informationen på skärmen så att man slipper trycka på knappar under löpning. Tryck då på Mode-Inställningar-Löpningsinställningar

Men om man stannar klockan vid stopp, eller har en sån där inställning gjord på GPS/pulsklockan, då kan man ju plötsligt stanna och hämta andan om det blir för jobbigt och det syns ändå inte på snittfarten. Vad är vitsen med det?

Jessie: Snittfarten från dörr till dörr på träning är ointressant. Tävlar gör man på tävling.

Jag stannar klockan varje stopp. Kör jag testpass där jag verkligen vill veta var jag står stannar jag inte.

Men Arvid, de är så jag har den inställd då jag cyklar. Men var hittar jag totaltiden? Klockan visar mig bara "cykeltiden"

Mackan: Exakt så resonerar jag. På träning skiter jag högaktningsfullt hur lång tid mitt träningspass tar från dörr till dörr. Däremot vill jag veta i vilket tempo jag sprungit. Går jag däremot så stänger jag aldrig av klockan för då blir det ju tvärtokig

Stannar klockan. Hur skall man annars veta vilket tempo man sprungit i? Dörr till dörr tid är totalt meningslöst, tävlar gör jag med nummerlapp inte när jag tränar.