Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nej, men man kanske skulle fixa medaljtiden på LL? Nä förresten, det är nog kört det med...

Precis! Att stanna klockan är möjligen juniorfasoner men det är inte att fuska. 🙂

Har man som mål att träna 4h per vecka vill man inte att de försvinner av att man stannar och fikar. 😉

"Inte tusan fixar jag världsrekord på 10000 meter på det där sättet. Då måste jag ju kunna springa 200m på 33 sekunder!"

Klart man (några) skulle göra. 200m på 33 sekunder bör man väl fixa om man är lite mer tränad än en vardags motionär. Och tänk vilken

Jag passar hyfsat noga på mitt tempo/snitt-tempo för att minska skaderisken och stänger därför av vid såna stopp. Alla som vill får jättegärna kalla det löjligt, dumt, fusk (?), juniorfasoner, ja vad ni vill 🙂

Jag kallar det individanpassning av sin tr

Jag stänger av klockan för att jag är intresserad av mitt snitttempo då jag LÖPER, inte totaltid. Att kalla detta för fusk säger nog mer om den personens omogna inställning till träning där allt är en tävling.

Efter att ha läst denna tråd lät jag klockan gå under min senaste kisspaus. Skönt att komma ur juniorfasonträsket.

Vill man räkna det som träningstid att man står och "tölar med Karlsson" i 15-20 minuter så får man göra det. Jag räknar bara sprungen tid som löpträning och därav stannar jag klockan.

Anders: +1 på den.

Som vanligt, träning är träning och tävling är tä

Gör nog som Mackan. Om sonen vaknar när jag sitter på roddmaskinen och det tar 15 minuter att söva honom så är det inte en del av träningspasset. Klockan stängs av och det blir en kommentar för att förklara pulsdippen. Sänker jag farten för att dricka på

Som sagt man måste skilja på träning och tävling och var och en väljer vad den vill mäta. Jag vill se vilket tempo jag höll när jag väl sprang dom gånger jag behöver stanna klockan för kisspauser kanske är 1 av 20.

Har hört att en del skidåkare stannar

Erik: Att söva ett barn kan va som ett träningspass ibland det vet jag så helt ok att regga som träning tycker jag! (t+)