Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Cykling 2 min, körde på 2:an i en backe" (t+) 😉

"Blev pikad av min träningskompis för att jag stannade klockan vid en kisspaus under ett träningspass han sa att det va juniorfasoner! =) Hur gör ni?"

Ja! Så blir man snabbare, inte;)

Nej inte fan stannas det någon klocka inte. Det gör man när träningen

Man gör som man vill. Och om din polare han kommenterar det något mer så pinka på´n.

Praktiskt att stänga av klockan. Då kan man springa 200 meter, vila, springa 200 meter igen osv tills man satt världsrekord på 10 Km. 🙂
Så kallad "effektiv löptid" blir i ljuset av exemplet ovan ganska larvigt. Passet i sig kan ta en vecka och effektiv

Jag tror bestämt att ni blandar ihop att detta handlade om TRÄNING inte tävling. Det är i min mening helt omöjligt att fuska på sin egen träning...

Javisst, man kan få väldigt många löptimmar registrerade om man låter klockan ticka hela tiden - oavsett vad man pysslar med under tiden. 🙂

Hur man än vänder sig har man ändan bak......

Och fusk kan bara existera på tävling om ni frågar mig - den som

Frågan är ju vad man vill mäta (eller registrera).

Nä, man fuskar inte på sin träning men man kan lura sig själv. Fråga dig istället så här: Varför vill jag stoppa och starta klockan?

Om svaret är: "för att få en bättre tid/distans-notering" så tänk till en gång till.

Om svaret är: "för jag drabbas av s

Jag stannar inte klockan när jag dricker när jag pustar i en backe eller när jag stannar för att läsa kartan, stannar för att stämpla eller stanna för att fundera ut vars i h-e jag är. Ej heller när jag knyter skorna eller äter bulle och dricker saft elle

Inte tusan fixar jag världsrekord på 10000 meter på det där sättet. Då måste jag ju kunna springa 200m på 33 sekunder! 😉