Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Man får väl se det som en av utmaningarna, att ha lite framförhållning och göra vägval. Som sagt, vill man absolut ha fri väg kanske man ska välja ett lopp som inte har tiotusentals deltagare.

Att det skulle vara ett sånt problem med trängseln kan jag knappast hålla med om. Jag startade själv i startgrupp 1c i år och det är gissningsvis en av de grupper som har störst spridning på kapacitet bland deltagarna. Kan lova att jag INTE en gång hörde

Jag tyckte nog det flöt på rätt bra, när man tänker på hur många som springer. Jag såg EN ramla, hade ett enstaka tillbud med någons fötter som var för nära mina och kunde satt krokben, någon armbåge på en lång person som höll på att träffa mig i ansiktet

Jag såg också en som föll, men det fixade han helt på egen hand vid km 17 någonstans.

& själv klarade jag mig utan fall 🙂
Förra året slog jag upp ett knä rätt rejält och Mk15 dessförinna så stukade jag en fot ... Men det kändes också som jag hade mindre plats omkring mig än förra året. Kan vara skilnaden mellan startgrupp 6 & nio, eller

Henrik: Tack för förtydligandet, jag uppfattade tiderna i ditt första inlägg som officiella från LL och inte ett eget exempel.

Mina erfarenheter av trängsel i LL är följande:
Sprang förra året på 3:01 och startade i grupp 8 och upplevde då en enorm träng

Som jag skrev i LL-tråden upplevde jag att det var väldigt trångt i startgrupp 2. Jag var ju dum (orutinerad?) nog att inte tjurrusa i början vilket fick följden att det tjocknade till ordentligt direkt. De första 5km gick alldeles för långsamt och sedan

"Kvar blir ett jämbördigt svettbälte där alla hindras på mikronivån."

Precis Anders. Min upplevelse var att många runtomkring mig var lika frustrerade som jag men att det var hart när omöjligt att ta sig om eftersom alla låg och försökte "köra om". Samti

Jag var nog på ungefär samma ställe, någonstans mitt i, tvåans klunga i början. Såvitt jag vet rörde den sig i ca 4.30-tempo, i alla händelser med god marginal under en sluttid på 2.30. Igen, vill ni springa snabbt utan att ha med momentet medtävlande som

Ling: Du glömmer de som KÖPT sin startplats med seedning och allt och springer i en grupp som de inte ens nästan har kapacitet för. Med eller utan namnändring vet jag inte, men jag hörde flera såna diskussioner på tunnelbanan och bussen ut i alla fall...